هر پلتفرم‌ ایرانی را با هم تست کنیم!

وزیر ارتباطات در پاسخ به «جام‌جم»:

هر پلتفرم‌ ایرانی را با هم تست کنیم!

همزمان با ایام دهه فجر، دیروز یکی از شلوغ‌ترین روزهای حیاط دولت بود و اکثر وزرا برای پاسخ به سوالات خبرنگاران به جمع آنها آمدند، به ویژه که هوای پس از باران هم لطافت خاصی به حال و هوای حیاط پاستور داده بود. البته در حاشیه دیروز، نمایشگاهی از دستاوردهای دولت در یک سال و پنج ماه گذشته هم برپا بود که باد و طوفان مجال عرض‌اندام نداد و استندها یکی از پس از دیگری روی زمین می افتادند و در نهایت همه آنها جمع‌آوری شدند.

دیروز سیدابراهیم رئیسی در بخشی از سخنانش در جلسه هیات دولت با اشاره به گزارش معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر کشور از روند رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان خوی بر تداوم امدادرسانی تا سامان‌یافتن وضعیت آسیب‌دیدگان از این حادثه تاکید کرد.

 پاسخ وزیر ارتباطات به باگ پلتفرم‌های ایرانی
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیروز در پاسخ به سوال خبرنگار جام‌جم مبنی بر این که چرا فیلم‌های با حجم بالا در پلتفرم‌های داخلی ارسال نمی‌شود، گفت:‌ این ظرفیت تا ۱۰۰ مگابایت انجام می‌شود و در یکی دیگر از پلتفرم‌ها هم تا یک گیگابایت این ظرفیت را اضافه کرده است؛ البته تلاش ما این است که قابلیت‌های آنها را همواره ارتقا دهیم.
زارع‌پور در پاسخ به سوال دیگر جام‌جم درباره این که چرا فقط بر روی گوشی شما به عنوان وزیر این قابلیت‌ها فعال است! گفت: گوشی من گوشی ایرانی جی‌ال‌ایکس است و اگر روی این کار کند حتما روی گوشی‌های باکیفیت دیگر ‌هم کار می‌کند.
وزیر ارتباطات تاکید کرد: اینترنت من ایرانسل با سیمکارت معمولی است اما هرکسی می‌خواهد بیاید بر روی گوشی خودش برای پلتفرم‌ها تست کند! این پلتفرم‌ها با همت جوانان این ‌مرز و بوم پاسخگوی تمام نیازهای کشور است و وزارت ارتباطات پشت سکوهای داخلی ایستاده است که با کیفیت خدمت‌رسانی کنند.
وی درباره رفع فیلتر اینستاگرام و تلگرام گفت: همان طور که آقای رئیس‌جمهور در صدا و سیما گفتند از فعالیت هر پلتفرمی استقبال می‌کنیم، مشروط بر این که حداقل به قواعدی که خودشان دارند پایبند باشند. به‌تازگی مرکز ملی فضای مجازی با شرکت متا مکاتبه‌ای کرده و همین جا هم اعلام می‌کنیم که هر پلتفرمی که قواعد جمهوری اسلامی ایران را بپذیرد یا به قواعد خودشان پایبند باشند حتما از آنها استقبال می‌‌کنیم.
 
واکنش به حواشی فیلم «چرا گریه نمی‌کنی؟» 
همچنین محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال جام‌جم در مورد مسائل ایجادشده بین تهیه‌کننده فیلم سینمایی «چرا گریه نمی‌کنی؟» با بازیگران این فیلم که اقدام به تحریم جشنواره کرده‌اند، تصریح کرد: از نظر عرف و قوانین موجود در حوزه‌های هنری، تهیه‌کننده مسئول یک اثر هنری است. ما وارد این گونه جزئیات نمی‌شویم، این موارد به تهیه‌کننده فیلم و عوامل آن برمی‌گردد. ما تهیه‌کننده را مسئول کار می‌دانیم، ولی موضوع اختلافات و جزئیات مربوط به آن مسائلی است که باید بین تهیه‌کننده و عوامل فیلم حل شود و ان‌شاءا... بتوانند خودشان مسائل را حل کنند.
 
40 کمپ بعد از زلزله خوی
احمد وحیدی، وزیر کشور درباره روند کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان خوی گفت: از ساعات اولیه کار کمک‌رسانی انجام شد و در چند ساعت مشکلات در حوزه برق، گاز ، تلفن و ارتباطات برطرف شد و بعد چادر توزیع شد. تقریبا بیش از 20 هزار چادر توزیع و 40 کمپ ایجاد شده و وسایل گرمایشی اعم از برقی و نفتی تهیه و توزیع شده است و بحث غذارسانی را شروع کردیم؛ هر چند که ارائه غذای گرم در پروتکل‌ها نیست، اما این کار را هم شروع کردیم.
 
شفاف‌ترین حالت برای مولدسازی 
یکی از موضوعات پرحاشیه این روزها مولدسازی است؛‌ احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در پاسخ به پرسشی درباره طرح مولدسازی و نحوه اجرای آن اظهار کرد: مساله مولدسازی جزو نیازهای جدی و درخواست‌هایی است که بسیاری از کشورهای دنیا آن را اجرایی کرده و به تحول اقتصادی کمک می‌کند. هر جا سرمایه راکدی وجود دارد که از آن استفاده‌ای نمی‌شود باید بیاید و به پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی زنده بدل شود و شفاف‌ترین حالت ممکن انجام خواهد شد.