بدون تیتر

بدون تیتر

 تحقق رشد اقتصادی 3‌درصدی در نیمه نخست سال1401 در امتداد رشد اقتصادی مثبت سال‌ 1400(معادل 4.4درصد) حکایت از بهبود عملکرد فعالیت‌های اقتصادی در کشور با وجود تداوم تحریم‌های اقتصادی دارد.

 قبل از انقلاب اسلامی (تا سال 57) هشت شهر و سه روستا در قالب 51 هزار خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار داشتند اما اکنون 23 میلیون مشترک خانگی در 1226 شهر و 36 هزار و614 روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مندند.

 رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از ورود 11 فروند هواپیمای باری به کشور در روزها و هفته‌های گذشته خبر داد.

 وزیر جهاد کشاورزی از برنامه‌ریزی برای تنظیم بازار شب عید و ماه مبارک رمضان، خبر داد: در زمینه تامین کالاهای اساسی کمبود و مشکلی نداریم و این کالاها با تمهیدات صورت گرفته از ابتدای سال، در داخل تامین یا وارد کشور شده‌اند.

 مصرف گاز طبیعی CNG در خودروها از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۳ با شیب قابل‌توجهی افزایشی بود و به 3/19میلیون مترمکعب در روز رسید، ولی روند رشد مصرف این سوخت در سال‌های پس از ۱۳۹۳ تاکنون تقریبا متوقف شده است.

 بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مجلس درخواست کرده تا به برخی خانواده‌های کم‌درآمد و محروم علاوه بر وام ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت با نرخ سود ۵‌درصد، مبالغی هم به صورت بلاعوض پرداخت شود.

 ارزیابی عملکرد برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در بخش صنعت نشان می‌دهد که تولید خودرو در هیچ‌یک از سال‌های برنامه ششم توسعه به اهداف تعیین شده نرسیده و حتی در دو سال آخر بیش از یک میلیون دستگاه از هدف عقب‌مانده است اما تولید یخچال در سال ۱۳۹۹ از هدف برنامه ششم پیشی گرفته است.

مجموع مبادلات بازرگانی کشور در ۱۰ ماهه امسال مانند ماه گذشته نشان‌‌دهنده افزایش میزان صادرات و کاهش وزنی واردات کالاهای غیر نفتی نسبت به مدت مشابه پارسال دارد. نکته جالب این‌که صادرات کالاهای ایرانی 5/3‌برابر ارزان‌تر از متوسط کالاهای وارداتی در این بازه زمانی است.

 وزیر صمت ضمن اشاره به این‌که طرح دولت در حوزه خودرو نهایی شده است، گفت: خودروهایی که در مناطق آزاد تردد دارند می‌توانند در داخل کشور هم شماره‌گذاری شوند.

 دبیر انجمن خودروسازان با بیان این‌که خودروهای سواری کارکرده ‌پنج‌ساله مصرف سوخت بالا دارند و نیازمند تعویض قطعات هستند، گفت: این خودروها اگر اقتصادی بود که خودشان استفاده می‌کردند.

 مجری طرح توسعه زنبورداری کشور گفت: تفاهم‌نامه برای صادرات عسل به چین به امضا رسیده است و در مرحله اول با تایید پروتکل‌های بهداشتی، ۵۰۰ تا 2000 تن عسل با برند ایرانی به این کشور صادر می‌شود.