اعتراف به جنایت هولناک بعد از 9ماه

اعتراف به جنایت هولناک بعد از 9ماه

مردی که به اتهام  قتل و سوزاندن جسد دوستش بازداشت شده بود بعد از 9ماه سکوتش را شکست و به جنایت اعتراف‌کرد.

به گزارش خبرنگار جام‌جم، مردی 75ساله مقیم آمریکا، چند سال می‌شد که به تهران برگشته بود و در شمال تهران زندگی می‌کرد و کارش خرید و فروش ملک و زمین بود. اوایل بهمن سال گذشته از خانه‌اش بیرون رفت و ناپدید شد. 
در ادامه با شکایت خانواده‌اش، پرونده‌ای در این باره تشکیل شد و پلیس  در جست‌وجویش بود. در جریان تحقیقات معلوم شد قرار بوده با دوستش برای خوردن کله‌پاچه  برود که  از او پرس‌وجو کردند اما وی مدعی شده  قرار به‌هم خورده و از پیرمرد خبری ندارد. با دستور محمد وهابی، بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی تهران، تحقیقات پلیس جنایی ادامه داشت تا این‌که دو هفته بعد پلیس جسد سوخته مردی را در کرج پیدا کرد که این خانواده با حضور در پزشکی‌قانونی، هویت او را تایید کردند. همچنین معلوم شد کارت بانکی و گوشی تلفن‌همراه مقتول به سرقت رفته و از کارت او در یک صرافی خرید شده است. فیلم دوربین آنجا بازبینی و معلوم شد خریدار همان دوست مقتول بوده که با او قرار داشته است.  
متهم که پلیس را در یک قدمی خود می‌دید، فرار کرد تا این‌که اوایل خرداد امسال در تهران بازداشت شد. او منکر هرگونه نقش داشتن در مرگ دوستش بود تا این‌که دیروز در جریان تحقیقات در شعبه دوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران، سکوت خود را شکست و به قتل اعتراف کرد و گفت: من و مقتول مدتی بود معامله‌ زمین و ملک می‌کردیم.گاهی به خانه‌اش می‌رفتم.آن روز برای خوردن کله‌پاچه او را سوار پراید وانتم کرده و راهی رستوران شدیم. بعد از خوردن صبحانه سمت کرج رفتیم. در مسیر بی‌دلیل با من دعوا کرد و جرو بحث‌مان بالا گرفت. عصبانی بود و چاقویی از جیبش بیرون آورد و سمتم گرفت. دعوا به  بیرون از خودرو کشیده شد. آمدم چاقو را بگیرم  تا به من ضربه نزند که ناگهان تیغه آن به گردنش خورد و زخمی شد. وقتی به خودم آمدم، او مرده بود. جسد را در خودرو انداخته و به ساختمان‌های مخروبه در اطراف کرج بردم. بنزین رویش ریخته و آن را آتش زدم. کارت بانکی و گوشی تلفن همراهش را سرقت کرده و به تهران برگشتم. گوشی‌اش را به بیابان‌های دماوند برده، شکسته و دفن کردم. بعد با کارت بانکی مقتول به یک صرافی در ستارخان تهران رفتم و 105میلیون تومان دلار خریدم. کارت را شکسته و دور انداختم. خواستم به ترکیه بروم اما ممنوع‌الخروج بودم. منتظرفرصتی برای فرار قاچاقی از کشور بودم. 9ماه سکوت کردم اما خسته شده بودم و تصمیم گرفتم اعتراف کنم. تحقیقات قضایی ــ پلیسی نشان می‌دهد متهم باانگیزه و نقشه برای تصاحب اموال مقتول او را کشته که بازجویی‌ها از وی ادامه دارد و پرونده در شعبه دوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران در دست بررسی است.