کوتاه از حوادث

کوتاه از حوادث

قتل پسر عمو با چوبه دار گره خورد
پسر جوان که در جریان درگیری مقابل قهوه‌خانه‌ای، با ضربه چاقو، پسرعمویش را به قتل رسانده بود با حکم قضات دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات جنایی در این پرونده از ششم اسفند 96 و با گزارش درگیری خونین در مقابل یک قهوه‌خانه در جنوب تهران آغاز شد. پسر 29ساله‌ای به نام سامان در این درگیری زخمی شده و به بیمارستان منتقل شده بود. پسرعمویش عادل نیز به‌عنوان ضارب شناسایی و دستگیر شد. با وجود تلاش پزشکان،  سامان جان باخت و پسر عمویش در بازجویی‌ها به درگیری خونین اعتراف و صحنه قتل را بازسازی کرد. با تکمیل تحقیقات، پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد و در این جلسه وکیل اولیای دم از طرف آنها برای قاتل درخواست قصاص کرد. سپس متهم در جایگاه ایستاد و گفت: «من و سامان با هم بزرگ شده و دوست بودیم. آخرین بار او برای برادرم موادمخدر آورده بود و پول آن را می‌خواست از من بگیرد. گفتم اشتباه کردی برای برادرم مواد آوردی. عصبانی شد و رفت. بعد به قهوه‌خانه رفتم که با او روبه‌رو شدم. به من چپ چپ نگاه کرد که اعتراض کردم. از قهوه‌خانه بیرون آمدم و او را صدا زدم. وقتی بیرون آمد، درگیر شدیم. گلویم را گرفته بود و سرم را به عقب هل می‌داد. عصبانی بودم و چند ضربه چاقو به او زدم. متوجه نبودم ضربه‌های چاقو به سینه و شکم او اصابت کرده است. بعد از دستگیری وقتی فهمیدم 10 ضربه به او زده‌ام، شوکه شدم. پس از رسیدگی به این پرونده،  قضات برای تصمیم گیری وارد شور شدند. 

مرگ زن میانسال با ادعای عجیب 
زن میانسال معتاد به‌طرز عجیبی دچار سوختگی شد و فوت کرد. مرد همراه او مدعی بود، افراد مهاجم به آنها حمله کرده و هر دوی‌شان را آتش زدند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، چند روز پیش دو خواهر با حضور نزد وحید ناصری، بازپرس شعبه چهارم بازپرسی  دادسرای جنایی تهران با طرح شکایتی مدعی شدند مرگ مادر 45 ساله‌شان مشکوک‌ است. یکی از دختران در اظهاراتش گفت‌: بعد از فوت پدرمان، مادرم افسردگی گرفت و معتاد شد. 12 روز قبل به ما اطلاع دادند که او در پاتوق معتادان دچار سوختگی شده‌ و در بیمارستان فوت کرد.با شکایت او و خواهرش،‌ ‌تحقیقات پلیسی آغاز و معلوم شد همراه او مردی جوان بوده که این مرد هم دچار سوختگی شده است. همچنین پی بردند حادثه حوالی بلواری در نزدیکی شهرک بروجردی که پاتوق معتادان بوده، رخ داده‌ است. با بهبودی مرد مصدوم، او در تحقیقات پلیسی گفت‌: من و زن فوت شده در پاتوق معتادان با هم آشنا شدیم.‌ چند روز قبل سه مرد به پاتوق‌مان آمدند و تهدید کردند باید برویم که با آنها درگیر شدیم. آنها رفتند و بعد از سه روز بازگشتند، کتک‌مان زده و با پاشیدن بنزین، ما را آتش زدند که آن زن فوت کرد و من زنده ماندم. با توجه به ادعاهای این ‌مرد،‌ تحقیقات برای‌ رازگشایی از ابعاد این پرونده ادامه دارد‌. 

بازداشت قاتل آتش‌افروز 
مردی که در مراسم آشتی‌کنان با والدینش پدرش را کشته، مادرش را زخمی کرده و خانه را به آتش کشیده‌بود، بعداز یک ماه فرار بازداشت شد. 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، عصر بیست و ششم دی امسال پسر جوانی که با والدینش اختلاف مالی و خانوادگی داشت، بعد از یک سال با کارفرمایش برای آشتی‌کنان به خانه آنها در طبقه اول ساختمانی در محله نارمک جنوبی تهران رفت، که در جریان درگیری، پدرش را با چاقو کشت و پس از زخمی کردن مادرش فرارکرد. با دستور محمدرضا صاحب‌جمعی، بازپرس کشیک  قتل دادسرای جنایی تهران  تحقیقات پلیسی برای دستگیری قاتل فراری آغاز شد تا این‌که چند روز بعد قاتل به محل قتل رفت و آنجا را آتش زد و گریخت. سرانجام بعد از یک ماه فرار، قاتل عصر چهارشنبه بازداشت شد. 

مرگ خاموش زن و مرد
 قاتل خاموش در نیاوران جان زن و مردی را گرفت.
​​​​​​​جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در گفت‌و‌گو با جام‌جم بیان کرد: ساعت 12 و 7 دقیقه حادثه گازگرفتگی در محله نیاوران به آتش‌نشانی گزارش شد. در این خانه سه نفر حضور داشتند که زن و مردی بر اثر شدت مسمومیت جان باخته و مرد جوانتر به بیمارستان انتقال یافت. با بررسی محل حادثه مشخص شد، بخاری گازی نقص فاحشی در دودکش دارد که سبب خارج نشدن آلاینده‌ها می‌شود و می‌تواند عامل این حادثه باشد.