تقدیر از طرح‌های برتر دانش‌بنیان‌

پایان رقابت دانش‌بنیان‌ها بر سر چالش‌های کشت و صنعت

تقدیر از طرح‌های برتر دانش‌بنیان‌

نمایشگاه رویداد مسئله‌محور سازمان اقتصادی کوثر با رونمایی از سامانه هوشمند مدیریت منابع این سازمان و همچنین کتاب هوشمندسازی به کار خود پایان داد. در این مراسم تیم‌های برتر استارتاپ ویکند کارآفرین ایثارگران نیز معرفی و از برگزیدگان تقدیر شد. همچنین ناصر فخاری،مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر از آغاز به کار سامانه‌ای برای کنترل و تثبیت بازار خبر داد.

مراسم پایانی این رویداد عصر روز جمعه (پنجم اسفندماه۱۴۰۱) همزمان با میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار در نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور مدیران و دست‌اندرکاران سازمان اقتصادی کوثر و شرکت‌های تابعه آن، چندین تیم استارتاپی و برخی مسئولان برپا شد.
در ابتدای این مراسم، ناصر فخاری (مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر) در سخنانی به اهداف رویداد مسئله‌محور سازمان کوثر اشاره و بیان کرد: ۱۵ماه است راهبردی به نام اقتصاد رهنما را معرفی کردیم؛ یعنی رفاه، هوشمندسازی، مولدسازی و استعدادیابی. در همان ماه اول، سامانه‌ای به اسم امصاک را برای استعدادیابی رونمایی کردیم و به عهدی که داشتیم پای‌بند بودیم و هیچ انتصابی را خارج از مسیر امصاک  و کانون ارزیابی انجام ندادیم.
او افزود: بعد از آن، هوشمندسازی را آغاز کردیم که دو بخش آن در این نمایشگاه رونمایی شده و می‌شود. یکی از آن‌ها سامانه بامک، بازار مشترک کوثر، است که در روز اول رونمایی شد. تمام محصولات سازمان اقتصادی کوثر در این سامانه عرضه می‌شود. پایلوت طرح ما اکنون، جامعه ایثارگر تهران، حدود ١٠٠ هزار نفر است که این محصولات با قیمت درب کارخانه به آن‌ها درب منزل تحویل داده می‌شود. فاز بعدی، جامعه ایثارگر کل کشور است. همچنین، برای سه دهک پایین جامعه ایثارگری هر سه ماه یک میلیون تومان کارت کیف پول‌شان شارژ می‌شود و می‌توانند رایگان خرید کنند. در فاز سوم، تمام مردم می‌توانند از این سامانه خرید کنند و حتماً قیمت آن از بازار پایین‌تر است. در فاز چهارم، دیگرانی هم که تولیدات دارند، می‌توانند در این سامانه بارگذاری کنند و محصولات‌شان را عرضه کنند. فخاری در ادامه با بیان اینکه وقتی نوسانات در بازار زیاد و قیمت‌ها سرسام‌آور می‌شود و سفره مردم تنگ‌تر می‌شود، مردم از نظام انتظار دارند، اظهار کرد: ما به عنوان یک نهاد، بر خود این تکلیف را دانستیم که در کنترل و تثبیت بازار کمک کنیم.
مدیرعامل سازمان کوثر درباره سامانه‌ای که در این مراسم از آن رونمایی شد نیز توضیح داد: همکاران ما چندماهی‌ست که مشغول سامانه هوشمند مدیریت منابع کوثر بودند. در این سامانه، منابع مالی و به‌طور کلی بازرگانی و همه در یک بزرگراه اطلاعاتی مالی به هم متصل می‌شوند.
فخاری در ادامه سخنان خود به اینکه این سامانه نیاز به وارد کردن داده ندارد، اشاره و بیان کرد: از فردا اگر تمام دستگاه‌های نظارتی از ما اطلاعات بخواهند، ما به آن‌ها دسترسی می‌دهیم تا هر اطلاعاتی را که می‌خواهند به‌دست بیاورند. برای شروع، به سازمان امور مالیاتی اعلام کردیم، ما این نرم‌افزار را به سامانه مودیان شما وصل می‌کنیم. خودبه‌خود همه درآمد ما به سازمان امور مالیاتی متصل می‌شود و دیگر نیاز به اظهارنامه و دفتر نیست. آن‌هایی که نهادهای انقلابی را متهم می‌کردند که مالیات نمی‌دهند، امروز ببینند سازمان اقتصادی کوثر، به‌عنوان یک نهاد انقلابی اظهارنامه نمی‌دهد، بلکه سامانه خود را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌دهد تا مالیات محاسبه شود و آن را پرداخت کند. ما شفافیت را از خودمان شروع کردیم.