افزایش ۴برابری کشف موادمحترقه در تهران

افزایش ۴برابری کشف موادمحترقه در تهران

رئیس‌پلیس پایتخت از اجرای طرح ویژه پلیس برای روزهای پایانی سال خبر داد و با اعلام خطر نسبت به حوادث چهارشنبه‌سوری اعلام کرد که کشفیات موادمحترقه در تهران چهار برابر شده است.

به گزارش جام‌جم، سردار عباسعلی محمدیان با حضور در جمع خبرنگاران گفت: از هم‌اکنون شاهد ورود برخی از مواد محترقه پرخطر به تهران هستیم، این مواد به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و از طرف دیگر با افزایش توزیع موادمحترقه دست‌ساز هم روبه‌رو هستیم. وی ادامه داد: گرچه پلیس به‌واسطه جدول زمانی ماموریت‌ها از چند هفته قبل اقدامات خود را آغاز کرده اما نگران سلامت جوانان و نوجوانانی هستیم که آشنایی با این مواد ندارند و چه‌بسا ممکن است حوادثی برای‌شان رخ داده، آسیب ببینند و حتی جان خود را از دست بدهند. 
رئیس‌پلیس پایتخت با بیان این‌که افرادی که این‌ مواد را درست می‌کنند، عمدتا بی‌تجربه هستند، گفت: این مواد به‌قدری خطرناک است که حتی گاهی همکاران ما هم که اینها را کشف می‌کنند و با وسایل خاص آن را جابه‌جا می‌کنند، احساس خطر دارند. از این رو ما جدا نگران سلامتی جوانان و نوجوانان هستیم چراکه امکان دارد برخی از افراد سودجو برای رسیدن به مطامع و اهداف‌شان از سادگی و بی‌تجربگی جوانان سوء‌استفاده کنند و این مواد پرخطر را به آنها بدهند.