نسخه Pdf

همراهی ساترا با رسانه کشاورزان

گفت‌وگو با مدیر رسانه تلویزیون اینترنتی کشاورز پلاس

همراهی ساترا با رسانه کشاورزان

در نمایشگاه رصتا و زیر چتر حمایتی ساترا، رسانه‌های صوت و تصویر با حوزه‌های مختلف حرفه‌ای حضور دارند. از رسانه‌های حوزه کودک و نوجوان تا سبک زندگی، کشاورزی، مذهبی و... .

یکی از رسانه‌های حاضر در این نمایشگاه که به صورت تخصصی در زمینه کشاورزی و برای کشاورزان ایرانی روی خط می‌رود، اولین تلویزیون کشاورزی و صنایع غذایی در ایران به نام «کشاورز پلاس» است. این رسانه از سال ۱۳۹۷ افتتاح شد و مهم‌ترین رسالت خود را آموزش، اطلاع‌رسانی و ترویج کشاورزی قرار داده است. دست‌اندرکاران کشاورز پلاس که با مجوز از ساترا فعالیت می‌کند، نمایشگاه رصتا را فرصتی برای هر چه بیشتر دیده شدن و تعامل می‌پندارند. 

آرش آذری، مدیر رسانه این تلویزیون اینترنتی است که در گفت‌وگو با جام‌جم درباره حضور در نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران عنوان می‌کند: با توجه به مجوزی که از صداوسیما داریم و زیر نظر ساترا فعالیت می‌کنیم، برای حضور در این نمایشگاه کنار دیگر شرکت‌کنندگان دعوت شدیم و آن را فرصت مناسبی برای مشارکت دیدیم. البته چون سال اولی است که نمایشگاه رصتا برگزار می‌شود، نمی‌توان با اطمینان درباره آورده‌ها و نتایج آن صحبت کرد، ولی به نظر می‌رسد دستاوردهای خوبی خواهدداشت. 
این مدیر رسانه همچنین درباره رویدادهایی که برای نمایشگاه رصتا تدارک دیده شده عنوان می‌کند: ما اولین تلویزیون اینترنتی بخش کشاورزی هستیم و به خاطر محتوای رسانه‌ای‌مان برنامه‌هایی تدارک دیده‌ایم که برای مخاطبان هدفمان جذابیت دارد. برای مثال از وزارت جهادکشاورزی برای بازدید به غرفه ما سر ‌زدند که این رویداد در تلویزیون اینترنتی ما پوشش داده و منتشر شد.
آذری این بازدیدها را یکی از دستاوردهای نمایشگاه رصتا می‌داند و در ادامه درباره فعالیت این تلویزیون اینترنتی توضیح می‌دهد: در کشاورز پلاس آخرین اخبار کشاورزی، قسمت‌ها و بخش آموزش درباره سموم، کود، زمان و شیوه مصرف آنها، نحوه تولید محصولات مختلف و... اطلاعاتی را به صورت فیلم تولید می‌کنیم و رایگان در اختیار مخاطبان‌مان قرار می‌دهیم. یعنی مخاطبان‌مان بیشتر کشاورزان ایرانی هستند و اخبار هم داخلی است.