نسخه Pdf

نمایی از روستاییان در قاب رصتا

مدیرعامل مجموعه صنایع خلاق و دانش بنیان «روستا تی‌وی» گفت

نمایی از روستاییان در قاب رصتا

«روستا تی‌وی» مجموعه‌ای دانش‌بنیان و از شرکت‌کنندگان حاضر در نمایشگاه است. مدیرعامل مجموعه صنایع خلاق و دانش بنیان «روستا تی‌وی» در گفلت‌وگو با جام‌جم درباره فعالیت‌های این پلتفرم توضیحاتی را ارائه داد.

سامان مرادحسینی، مدیرعامل مجموعه صنایع خلاق و دانش‌بنیان «روستا تی‌وی» به جام‌جم  می‌گوید: گسترش فناوری‌های نوین در عرصه کسب و کارهای روستایی و اقتصاد پایدار، نمایش ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و... موجود در روستاها، طراحی یک سیستم تلویزیون اینترنتی برای روستاها و تجمیع محتوای پراکنده تولید شده با موضوع روستا در فضای مجازی از دیگر اهداف این شبکه تلویزیونی به شمار می‌رود.
وی ادامه می‌دهد: ما سعی کردیم تا در روستا تی وی با کنار زدن محدودیت‌های زمانی و مکانی و با نگاهی نو زیبایی‌های زندگی و آداب و رسوم و سبک زندگی روستاییان را در حوزه‌های فرهنگی، گردشگری، اجتماعی و اقتصادی به تصویر در آوریم و باید قاطعانه بگویم که توجه ویژه به مخاطبان به‌عنوان ذی‌نفعان اصلی، همکاری همه‌جانبه و حرفه‌ای با تولیدکنندگان و تهیه‌کنندگان محتوا در سینما و تلویزیون، توجه به نیروهای جوان و پرانگیزه و حمایت از استعدادهای کمتر دیده شده در حوزه برنامه‌سازی و ایده‌پردازی از اهداف جدی شبکه اینترنتی روستا تی وی است.
مرادحسینی بیان کرد: گسترش فناوری‌های نوین در عرصه کسب و کارهای روستایی و اقتصاد پایدار، نمایش ظرفیت‌هایی اقتصادی، اجتماعی و... موجود در روستاها، طراحی یک سیستم تلویزیون اینترنتی برای روستاها و تجمیع محتوای پراکنده تولید شده با موضوع روستا در فضای مجازی از دیگر اهداف این شبکه تلویزیونی به شمار می‌رود.
او معتقد است که در مدت نزدیک به سه سالی که از راه‌اندازی روستا تی وی می‌گذرد، مشکلات بسیاری از جانب روستاییان مطرح شده که خیلی از آنها با کمتر از ۵۰ میلیون تومان حل می‌شد ولی از آن جایی که رسانه‌ای تخصصی برای بیان این موارد وجود نداشت، خیلی از آنها به فراموشی سپرده و در این زمینه روستا تی وی سعی کرد تا صدای آنها باشد.
مدیر روستا تی وی در خصوص جایگاه و آینده تلویزیون‌های اینترنتی در کشور نیز مطرح می‌کند: این تلویزیون‌ها در آینده‌ای نزدیک طیف وسیعی از مخاطب را با خود همراه می‌سازد و ما باید در این زمینه برای نیازهای مخاطب ارزش و احترام قائل باشیم.
افزایش تلویزیون‌های اینترنتی باعث شده تا با قالب جدیدی از رسانه‌ها در کشور روبه‌رو شویم. تلویزیون‌هایی که با موضوعات خاص خود سعی کرده‌اند برای هر نوع سلایقی برنامه‌سازی کنند و نیازهای مخاطبان‌شان را پاسخ دهند.
روستا تی وی تنها رسانه تصویری روستایی کشور است که مجوز رسمی از سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) را داراست.وی در پایان خاطر نشان می‌کند: ضمن تشکر از توجه و سازماندهی رسانه‌های تصویری و همچنین برگزاری نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر ایران «رصتا» توسط ساترا امیدواریم این سازمان و سایر نهادهای مرتبط کمک‌های بیشتری به ما کنند تا بتوانیم پلتفرم خود را گسترش دهیم و برنامه‌های جذاب‌تری را برای روستاییان سراسر کشور تولید کنیم.