نسخه Pdf

ارائه جزئیات فعالیت‌ مرکز آومیک

در گفت‌وگو با مدیرکل توسعه کسب‌و‌کار و تسهیلگری ساترا عنوان شد

ارائه جزئیات فعالیت‌ مرکز آومیک

یکی از رسالت‌های ساترا در حوزه ارتباط با رسانه‌های حوزه صوت و تصویر، حمایت‌هایی است که این مجموعه به شکل‌های مختلف ارائه می‌کند. مرکز آومیک یکی از همین حمایت‌هاست که قرار است در ارتباط با مراکزی باشد که می‌توانند به رسانه‌های تحت تنظیم‌گری ساترا، خدمات بدهند. به همین بهانه، با سالار شفائی، مدیر‌کل توسعه کسب‌و‌کار و تسهیلگری ساترا گفت‌وگو کردیم.

سالار شفائی، مدیر‌کل توسعه کسب‌و‌کار و تسهیلگری ساترا در این ارتباط به جام‌جم می‌گوید: ساترا برای این‌که بتواند رشد و رقابت‌پذیری را برای رسانه‌های کوچک فراهم کند، دنبال ایجاد یک مرکز خدمات برای رسانه‌ها بود. این مرکز تحت عنوان مرکز خدمات رشد و توسعه زیست‌بوم رسانه‌ها قرار است راه‌اندازی شود. مرکز فوق، فراخوانی را در شش دسته کلی منتشر کرد. شش دسته فوق شامل ارائه خدمات محتوا و سرویس آفلاین، خدمات نظارت هوشمند (شامل نظارت بر تبلیغات، مدل‌های کسب‌و‌کار و محتوای سروری‌‌ها و سکوها)، خدمات مشاوره آموزش‌های کاربردی و پژوهشی، تسهیلات راه‌اندازی سرویس، رصد بازار و تحلیل داده و تولید گزارش‌های تخصصی و در نهایت، شبکه گسترده ممیزان مردمی می‌شدند. فراخوان از اواخر بهمن تا اوایل اسفند ارائه شد که شرکت‌هایی که آمادگی دارند، اقدام به ثبت‌نام کرده و مشخصات خود را بارگذاری کردند. 
وی درخصوص ارزیابی خود از مشارکت شرکت‌ها عنوان می‌کند: امسال نسبت به سال گذشته شرکت‌کنندگان بیشتری داشتیم. در مرحله بعد آنها را بررسی کردیم و در نمایشگاه، مرحله نخست این شرکت‌ها را داشتیم که در واقع دفاع آنها از طرح‌های‌شان بود. به دنبال این هستیم که در نهایت فضایی را برای استقرار شرکت‌های منتخب در مجموعه مرکز خدمات رشد و توسعه زیست‌بوم رسانه‌های ساترا واقع در ایستگاه نوآوری شریف فراهم کنیم. شفائی تصریح می‌کند: امسال برخی شاخص‌ها طراحی شده تا مطابق با آنها ارزیابی‌ها را انجام بدهیم. به همین دلیل مرحله اول صرف این شد که شاخص‌های بیان شده و انطباق آنها با شرایط شرکت‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. در مرحله بعد، دفاع از شرکت‌ها از طرح‌های‌شان بود. با این روش توانستیم در نهایت به مجموعه شرکت‌های واحد شرایط و ذی‌صلاح برای ارائه خدمات به رسانه‌های تحت تنظیم‌گری ساترا، برسیم.