نسخه Pdf

یک رویداد فرصت‌ساز؛ یک حمایت سازنده

موسس «نی‌نی کارتون» درباره نمایشگاه ساترا بیان می‌کند

یک رویداد فرصت‌ساز؛ یک حمایت سازنده

نام برخی رسانه‌های صوت و تصویری که به صورت تخصصی برای گروه سنی کودکان و نوجوانان روی خط می‌رود در میان اسامی، رسانه‌هایی هستند که از ساترا مجوز دارند و در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند و احتمالا برای خانواده‌هایی که کودک دارند، بازدید از آنها و تماشای آثار پخش‌شده در این پلتفرم‌ها جذابیت دارد. یکی از این رسانه‌ها نی‌نی کارتون است که در زمینه پرورش کودکان دوزبانه از طریق تماشای آثار با زبان اصلی فعالیت می‌کند. با مجتبی آزاد، موسس نی‌نی‌ کارتون گفت‌وگو کردیم.

از مجتبی آزاد درباره چشم‌انداز شرکت در چنین رویداد رسانه‌‎ای و ابعاد مختلف آن می‌پرسیم که پاسخ می‌دهد: معمولا هر نمایشگاه سه جنبه دارد. یک بخش کاربران هستند که در دنیای بیزینس به اصطلاح مشتریان نامیده می‌شوند. در چنین فرصت‌هایی امکان جذب کابران جدید فراهم می‌شود و همچنین زمینه‌ای برای آشنایی کاربران قدیمی با رسانه ما ایجاد می‌شود. وی می‌افزاید: جنبه دیگر به لحاظ فنی است. در این نمایشگاه شرکت‌هایی هستند که در زمینه زیرساخت ویدئو و رسانه کار می‌کنند، مثلا ممکن است ما نقصی در مجموعه‎مان داشته باشیم که از طریق آشنا شدن با آنها بتوانیم به لحاط فنی به همدیگر کمک کنیم.
آزاد درباره بخش سوم این چنین توضیح می‌دهد: مورد سوم که به نظرم مهم‌تر از دو مورد دیگر است، این‌‌که معمولا در چنین نمایشگاه‌‎هایی فرصتی برای جذب سرمایه فراهم شود. در واقع شرکت یا مجموعه‌ای دنبال زمینه برای سرمایه‌گذاری بگردد و به‌واسطه حضورمان در نمایشگاه با آنها آشنا شویم و این کار صورت پذیرد. 
آزاد درباره جذب بازدیدکنندگان و تمهیداتی که در این‌خصوص اندیشیده‌شده، بیان می‌کند: در صفحات مجازی‌مان در شبکه‌های اجتماعی و از طریق کانال‌های دیگری که داریم دراین‌خصوص اطلاع‌رسانی کردیم. به کابران قدیمی‌مان که از آنها شماره تماس داشتیم از طریق پیامک اطلاع دادیم. همچنین یکسری اطلاعات از کسانی داریم که جزو کاربران بالقوه ما هستند و می‌توانند به کاربران بالفعل بدل شوند، به این دسته از افراد هم اطلاع دادیم. 
آزاد درباره هم‌افزایی با دیگر شرکت‌کنندگان و وجود فضای رقابت و تعامل توامان در نمایشگاه می‌گوید: احتمال چنین همکاری‌هایی بعد از نمایشگاه هم وجود دارد. این را براساس تجربه بیزینسی که سابق بر این داشتیم، می‌گویم. در نمایشگاه‌های مربوط به آن کار هم با رقبای‌مان آشنا می‌شدیم. همین که با رویکرد رقیب‌مان آشنا می‌شویم، فرصت خوبی است. این موسس رویکردش در مورد اقدام ساترا برای حمایت از پلتفرم‌ها، اختصاص غرفه رایگان و به طور کلی راه‌اندازی نمایشگاه را چنین شرح می‌دهد: کار بسیار پسندیده‌ای است. چون در این شرایط اگر بخواهیم یک غرفه نمایشگاهی بگیریم، باید هزینه‌های بالایی بپردازیم. در واقع مظنه دست‌مان است و می‌دانیم این کار چقدر ارزش دارد.