مغزهای آجیلی نیاز به یخچال دارند؟

مغزهای آجیلی نیاز به یخچال دارند؟

آجیل‌های پوست‌گیری شده مستعد جذب رطوبت و بوهای خارجی به خود هستند و نگهداری نامناسب آنها سبب رشد آفات و تند شدن سریع‌تر روغن مغزها می‌شود. عمر نگهداری آجیل‌ها در دمای اتاق از دمای یخچال و فریزر کمتر است و مغزهایی که بیش از چند ماه در دمای گرم اتاق نگهداری شوند، کیفیت‌شان را از دست می‌دهند.

اگر می‌خواهید مغزهای آجیلی را در دمای اتاق نگهداری کنید، بهتر است ابتدا آنها را به مدت 48ساعت در فریزر قرار دهید تا آفات و تخم و لارو آنها از بین برود و دیگر دچار حشره‌زدگی نشوند و برای آن‌که رطوبت و بوهای خارجی جذب آن نشود، آنها را در ظروف پلاستیکی یا شیشه‌ای دربسته که مقاوم به نور و رطوبت و بو باشد قرار دهید. اما اگر می‌خواهید مغزها را در یخچال نگهدارید دیگر نیازی به دمای فریزر ندارند. اغلب مغزها ترجیحا با پوست، به مدت یک‌سال در یخچال و بین یک تا سه سال در فریزر قابلیت نگهداری دارند. اما باید بدانید این نوع محصولات با گذشت زمان در محیط یخچال و فریزر بوی مواد غذایی را به خود می‌گیرند و طعم‌شان ناخوشایند می‌شود.

کلینیک دیابت 
از غذاهای سالمی که در وعده‌های غذایی‌تان می‌خورید می‌توانید برای میان‌وعده هم انتخاب کنید. یادتان باشد در هر میان‌وعده بیش از ۱۵گرم کربوهیدرات مصرف نکنید. بهتر است از بیشتر غلات کامل، چوب‌شور و بیسکویت‌های درست شده از غلات کامل استقبال کنید. 

برای میان‌وعده چه نوع خوراکی می‌توانم بخورم؟ 
سبزی و میوه‌های تازه هم میان‌وعده‌هایی عالی به شمار می‌روند، علاوه ‌براین‌که به‌راحتی قابل حمل‌اند. برای این‌که میان‌وعده‌های مغذی آماده کنید، می‌توانید کمی پروتئین کم‌چرب و شیر کم‌چرب استفاده کنید. یا همراه بیسکویت‌ گندمی و نان گندم کامل، اندکی سینه بوقلمون بخورید. در واقع افزودن پروتئین به میان‌وعده، نه‌تنها گرسنگی‌تان را برطرف می‌کند و مدت بیشتری شما را سیر نگه می‌دارد، بلکه قند خون‌تان را هم بالا نمی‌برد.

نادیا زکالوند | گروه دانش و سلامت