ساعت‌های بی‌قرار

ساعت‌های بی‌قرار

ماجرای تغییر ساعت برخلاف آنچه بسیاری تا پیش از این می‌گفتند چندان محبوبیتی میان مردم جهان ندارد و حالا برخی می‌گویند فارغ از عدم محبوبیت زیان‌های بسیاری هم برای سلامت مردم دارد.

هر ساله 1.6میلیارد نفر در دنیا ساعت‌شان تغییر می‌کند؛ ولی این تغییر که اساسا محبوبیتی هم ندارد و برای سلامتی هم مضر است پس چرا انجام می‌شود؟ ایده ابتدایی این تغییر ساعت به بنجامین فرانکلین پدر بنیانگذار آمریکایی برمی‌گردد و یک قرن هم از اجرایی‌شدن آن می‌گذرد. اما فلسفه تغییر ساعت و اجرای آن در بحبوحه جنگ جهانی اول چه بوده و چرا امروزه در دست تغییر است؟

رکوردشکنی مزاحمت 
آیا تا به حال پشت خط تلفن نیروهای امدادی مانده‌اید؟ شاید از سخت‌ترین لحظات زندگی هر فردی، لحظاتی باشد که‌ برای جان کسی نیاز به‌ کمک دارد، اما امکان دسترسی به کمک برایش فراهم نمی‌شود. آن لحظه که دچار تصادفی شدید شده، یا یکی از افراد خانواده‌اش دچار حمله قلبی شده و... اما پس از تماس با تلفن نیروهای امدادی صدایی جز بوق نمی‌شنود. آمار بالای مزاحمان تلفنی، یکی از دلایل قابل توجهی است که گاهی به‌سختی می‌توانیم با نیروهای امدادی ارتباط برقرار کنیم. آن سوی دیگر ایجاد مزاحمت تلفنی برای نیروهای امدادی، بی‌تابی افرادی است که نیاز جدی به کمک دارند.