مستند «نخل خاکی» به شبکه 5 رسید

مستند «نخل خاکی» به شبکه 5 رسید

مستند «نخل خاکی» روایتی از واقعیت‌ها و حواشی حادثه‌ ریزش ساختمان متروپل، مصادف با اولین سالگرد این اتفاق پنجشنبه چهارم خرداد حوالی ۱۵دقیقه بامداد از شبکه‌ پنج سیما روانه آنتن خواهد شد.

مستند نخل خاکی به واکاوی اخبار کذب و شایعات روزهای حادثه و نمایش تلاش‌های شبانه‌روزی‌، تخصصی و بی‌وقفه نیروهای امدادی و نیروهای داوطلب در هوای گرم آبادان که در هیاهوی رسانه‌ای پنهان و مغفول ماند، می‌پردازد. پس از حادثه متروپل هجمه‌های رسانه‌ای و برداشت‌های مختلفی ایجاد شد. در این میان برخی از رسانه‌های معاند سوار بر موج این سوءبرداشت‌ها شدند و اخبار نادرستی را در فضای ملتهب آن روزها منتشر‌کردند.
فرهاد دوانقی، تهیه‌کننده و کارگردان نخل خاکی درباره این مستند بیان کرد: نگاه ما به متروپل فارغ از چرایی و دلایل فنی ریخته شدن این ساختمان است. روایت این اثر از آنجا شروع می‌شود راوی خودش آتش‌نشانی مستندساز است و در ماجرای آواربرداری ساختمان پلاسکو حضور داشته است. نسخه اصلی این مستند در شش قسمت ۲۵ دقیقه‌ای تهیه شده اما در پخش روز پنجشنبه ساعت ۱۵ دقیقه بامداد از شبکه پنج سیما یک قسمت ۶۰ دقیقه‌ای تدوین شده که تقدیم مخاطبان خواهد شد.