رادیو تلاوت بازوی تخصصی رادیو قرآن

رادیو تلاوت بازوی تخصصی رادیو قرآن

نشست خبری مدیر رادیو قرآن، تلاوت و ترتیل با اهالی رسانه به مناسبت سالروز افتتاح رادیو تلاوت با حضور جمعی از مدیران این شبکه برگزار شد.

به‌گزارش جام‌جم، منصور قصری‌زاده، مدیر رادیو قرآن، تلاوت و ترتیل گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) درخصوص رادیو تلاوت باید تاکید کنم که وظیفه ما دوچندان شده است. اگرچه ایشان نظر مثبت خودشان را به رادیو تلاوت طی دو سال متوالی اعلام کرده‌اند اما ما باید بدانیم که اگرچه این رادیو قابل‌قبول است اما مطلوب و ایده‌آل نیست و ما باید گام‌های بیشتری برداریم و خودمان را به ایده‌آل نزدیک‌تر کنیم.
وی با بیان این‌که رادیو تلاوت تیرماه‌1391 به‌عنوان بازوی تخصصی رادیو قرآن آغاز به کار کرد، افزود: ما یک شبکه رادیویی قرآن را داریم که با دو بازوی تخصصی کانال تلاوت و کانال ترتیل تقدیم مخاطبان می‌شود. ان‌شاءا... به مرور زمان میان مردم، ممتازین و قاریان در سطح بین‌الملل جایش را باز کند. 
قصری‌زاده با تاکید بر این‌که رادیو تلاوت به‌صورت 24‌ساعت برنامه دارد، ادامه داد: این رادیو باید در کل کشور پخش شود. رادیو قرآن با همین هدف تاسیس شد. حضرت‌آقا خودشان پیشنهاد تاسیس رادیو قرآن را داده‌اند تا همگان از صدای قرآن لذت ببرند. در سال‌1362 که این رادیو تاسیس شد به مرور زمان با هدف این‌که رادیو قرآن به تلاوت خلاصه نشود، برنامه‌سازی، مسائل آموزشی و معارفی وارد شد و گسترش یافت. با توجه به این‌که برنامه‌سازی نیز به رادیو قرآن اضافه شد، لذا سهم قرائت قرآن کاهش یافت. بنابراین کانال تلاوت تاسیس شد که به‌صورت اختصاصی و تولیدی قرآن تلاوت شود. 
کیوان نژادسیفی، مدیر گروه تلاوت و قائم‌مقام شبکه با بیان این‌که ما در گروه تلاوت و نغمات بحث اصلی‌مان پخش تلاوت در رادیو قرآن و تلاوت است، افزود: رادیو ترتیل به کسانی کمک می‌کند که قصد حفظ قرآن را دارند. درحال‌حاضر هر روز یک جزء پخش می‌شود. با توجه به زمان اذانگاهی 21 ترتیل از قاریان ایرانی و جهان اسلام استفاده می‌شود. 
وی افزود: رادیو قرآن برای عموم جامع است اما رادیو تلاوت مخاطبان خاص خودش را در بر می‌گیرد و بهترین تلاوت‌های جهان اسلام را تقدیم مخاطبانش می‌کند. 
مسعودرضا خالقی، مدیر گروه جامعه، محافل و مسابقات در ادامه گفت: این گروه برنامه‌های اجتماعی را بر عهده دارد که می‌تواند در رادیو قرآن به آن پرداخته شود، مانند برنامه صبحگاهی «تسنیم» که از این گروه روی آنتن می‌رود. پوشش محافل قرآنی در سراسر کشور را خواهیم داشت. پیش‌بینی شده طی یکی دو ماه آینده کمربند ثابتی داشته باشیم تا هر شب یک محفل قرآنی را پوشش دهیم و مسابقات مهم را در سطح ملی و بین‌المللی منعکس کنیم.
احمد فراهانی، مدیرگروه آموزش و علوم‌قرآنی خاطرنشان کرد: مباحثی از سطح روخوانی و... در قالب و اشکال مختلف در این گروه به آنها پرداخته خواهد شد. درحوزه روخوانی، روان‌خوانی و فصیح‌خوانی به‌صورت کارگاهی با شنونده‌ها درارتباط هستیم. 

​​​​​​​مریم کریمی | گروه رسانه