عصر جدید؛ برنامه مردم خارج از قاب

عصر جدید؛ برنامه مردم خارج از قاب


برنامه عصر جدید در فضاهای مختلف مجازی و حقیقی توانست طیف گسترده‌ای از مخاطبان را با خود  همراه كند و در حوزه مخاطب موفق عمل كرد، حتی این موفقیت به اندازه‌ای است كه نام عصر جدید در حـــــوزه برنـــــامــه‌های ســـــرگـــرمی و استعدادیابی به یك اسم پررنگ و بزرگ تبدیل شد. البته صحبت در ارتباط با مخاطبان فراگیر این برنامه تكراری است، اما می‌توان گفت عصر جدید توانست افراد در رده‌های سنی متفاوت و گرایش‌ها و افكار مختلف را دور هم جمع كند تا این برنامه را تماشا كنند. این برنامه پاسخگوی سلایق مختلف چه در نهادهای دولتی و چه غیردولتی شد.
شاید بتوان گفت عصر جدید، برنامه مردم خارج از قاب است. یعنی در فضای چهره‌زده امروز، مردم فرصتی پیدا كردند تا استعدادها و هنرهایشان را به منصه ظهور برسانند و دیده شوند. در این برنامه تلویزیونی شرایط برای دیده شدن استعدادهای مردمی مهیا شد، در حالی كه در گذشته چنین فرصتی كمتر فراهم شده بود.
بعد از برگزیده شدن خانم عبادی به عنوان نفر برگزیده برنامه عصر جدید، همشهری‌های او در ماهشهر به شادی و جشن و سرور پرداختند. این در حالی بود كه معمولا چنین جشن‌هایی برای اتفاقات ملی رقم می‌خورد. همه این موارد نشان می‌دهد برنامه عصر جدید جایگاه خود را میان عموم یافته است.
از سوی دیگر، نگاه سیاستگذاران و متولیان عصر جدید، صرفا به استعدادهای تهران خلاصه نشد، بلكه آنها فراتر از تهران حركت كردند و توانستند استعدادهایی كه در كل كشور فراگیر بود را شناسایی كنند و محمل گرم و صمیمانه‌ای شكل بدهند تا همه در فضایی سالم به رقابت بپردازند. در این برنامه دختر، پسر، زن و مرد به رقابت پرداختند و این اتفاق خجسته در شبكه‌ای رخ داد كه مدیران آن جوان هستند.
اهتمام مدیران جوان در شبكه سه به شكل‌گیری چنین برنامه پرمخاطبی در تلویزیون منجر شد. داشتن حدود ده میلیون پیامك نشان می‌دهد مدیران جوان شبكه سه كارشان را درست انجام داده‌اند. این اتفاق خجسته نشان‌دهنده این است كه باید به جوانان اعتماد كنیم و برایشان شرایطی فراهم آوریم تا شاهد رخدادهای بزرگ باشیم. گرچه برنامه عصر جدید حائز امتیازات زیادی است، اما ما بی‌توجه به نقدها نیستیم و تلاش می‌كنیم در فصل‌های جدید و بعدی برنامه، چنین نقدهایی لحاظ شود. البته بخشی از این نقدها جنبه نظری دارد كه راه طولانی‌تری را برای رسیدن به اجرای مطلوب می‌طلبد. طبعا استادان ارتباطات و متخصصان این حوزه می‌توانند در این مورد رسانه ملی را یاری كنند. پیوند متخصصان با نگاه بومی و ملی و برنامه‌سازان شریف و توانا در رسانه ملی می‌تواند روند تولید برنامه‌های پر مخاطب و مفید را نهادینه كند.