گره کور در پرونده قتل دختر معتاد

ولی‌دم از دادگاه، تقاضای دیه از بیت‌المال كرد

گره کور در پرونده قتل دختر معتاد

حدود سه سال قبل بود که جسد دختر جوان در حاشیه شهر تهران كشف شد. بعد از مشخص شدن هویت مقتول، تلاش برای یافتن ردی از عامل جنایت آغاز شد اما تلاش ماموران برای پیدا كردن قاتل بی نتیجه ماند. به این ترتیب روز گذشته مادر مقتول به‌عنوان تنها ولی‌دم او با حضور در دادگاه كیفری یك استان تهران تقاضای دیه از بیت‌المال كرد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، سه سال پیش بود كه مادر مهسا با پلیس تهران تماس گرفت و خبر ناپدید شدن دخترش را به اطلاع ماموران پلیس رساند. او در اولین تماس خود به ماموران پلیس گفت: «چند وقت قبل دخترم برای زندگی مستقل از شهر خودمان یعنی قزوین به تهران مهاجرت كرد. ارتباط من با دخترم هرگز قطع نشد و متوجه شده بودم كه او به مواد مخدر اعتیاد پیدا كرده است. حالا هم چند روزی است كه دخترم غیبش زده و پاسخی به تماس‌های من نمی‌دهد.»
به‌دنبال اعلام مفقودی از سوی مادر مهسا، تلاش برای یافتن او آغاز شد؛ تا این‌كه جسد خونین دختری جوان كه مشخصات ظاهری او منطبق با آنچه كه مادر مهسا ارائه داد، بود، در حاشیه شهر تهران پیدا شد. شواهد حاكی از آن بود كه دختر جوان با ضربات متعدد چاقو از پای درآمده اما هیچ سرنخی برای پیدا كردن ردی از قاتل در دست نبود.
بعد از گذشت سه سال از وقوع قتل و بی‌نتیجه ماندن تلاش پلیس برای یافتن قاتل مهسا، مادر او روز گذشته با حضور در شعبه 12 دادگاه كیفری یك استان تهران، تقاضای دیه از بیت‌المال كرده و رو به قاضی تولیت گفت: «چند سالی می‌شد كه همسرم فوت كرده بود. من و دو دخترم با هم در شهر قزوین زندگی می‌كردیم كه یك‌دفعه مهسا تصمیم به مهاجرت به تهران گرفت. خیلی با او مخالف بودم و می‌گفتم در شهر غریب برای تو خطراتی ایجاد می‌شود. اما گوشش بدهكار حرف‌های من نبود. حالا كه فرزندم را از دست داده‌ام و قاتل او پیدا نشده، از دادگاه تقاضای دیه از بیت‌المال دارم. سرپرست و حامی ندارم و زندگی برایم خیلی سخت شده است.»
رای دادگاه بعد از بررسی درخواست ولی‌دم، صادر خواهد شد.