قتل رفیق با ادعای پیشنهاد بی‌شرمانه

قتل رفیق با ادعای پیشنهاد بی‌شرمانه


نوجوان 16 ساله كه از یك سال قبل به اتهام قتل دوست صمیمی خود در كانون اصلاح و تربیت به سر می‌برد، در دادگاه اتهام خود را انكار كرد.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، زمستان سال گذشته رسیدگی به پرونده قتل پسر نوجوان با كشف جسد غرق در خونش در خانه‌شان در یكی از محله‌های جنوب شهر تهران آغاز شد.
خانواده مقتول 16 ساله به نام سهیل در اولین اظهارات خود به ماموران گفته بودند روز حادثه در حالی كه كسی در خانه نبود، قرار بود سهیل با یكی از دوستان صمیمی‌اش به نام مازیار به خانه آنها بروند تا سهیل در خانه تنها نباشد. اما زمانی كه خانواده سهیل به خانه رسیده بودند جسد او را در حالی كه با ضربات چاقو از پا در آمده بود در پذیرایی خانه شان یافتند در حالی كه خبری از مازیار نبود.
به این ترتیب مازیار دستگیر شد. مازیار 16 ساله كه همكلاسی سهیل بود در برخورد اولیه با ماموران به قتل دوستش اعتراف كرد و گفت: روز حادثه سهیل با من تماس گرفت و گفت خانواده‌اش در خانه نیستند و از من خواست به خانه‌شان بروم. من و سهیل مقداری مشروب تهیه كردیم و در خانه آنها خوردیم. سهیل مست كرده بود و به من پیشنهاد بی‌شرمانه داد. من هم عصبانی شدم  و با چاقو به او ضربه زدم. با اعتراف متهم، پرونده برای رسیدگی به شعبه چهارم دادگاه كیفری یك استان تهران ارجاع شد و متهم پای میز محاكمه قرار گرفت. در ابتدای جلسه رسیدگی پدر و مادر سهیل تقاضای قصاص قاتل فرزندشان را كردند.
سپس متهم نوجوان كه از كانون اصلاح و تربیت به دادگاه اعزام شده بود، در جایگاه دفاع قرار گرفت و این بار اظهارات متفاوتی را از قبل مطرح كرد و گفت: اتهام قتل عمد را قبول ندارم. چون قصد كشتن دوستم را نداشتم. روز حادثه در حالت مستی با سهیل درگیر شدم. من و او با هم دوست بودیم و هیچ خصومت و مشكلی بین ما نبود،‌ اما چون دوستم در حالت طبیعی نبود، چاقویی دست گرفته بود و می‌خواست به من حمله كند. من قصد داشتم مانع او شوم. برای همین چاقو را از دست او بیرون كشیدم، اما او باز به سمت من حمله كرد و در همان كشمكش چاقو به سینه‌اش فرو رفت.
قضات دادگاه بعد از شنیدن اظهارات متهم و وكیل او ختم جلسه دادرسی را اعلام كردند. رای پرونده به زودی صادر خواهد شد.