راز سر به مهر قتل مرد بازنشسته

راز سر به مهر قتل مرد بازنشسته

خانواده مرد بازنشسته که در جریان سرقت خودرو‌اش در جنوب شرق تهران به قتل رسیده بود، با پیدا نشدن قاتلان با حضور در دادسرای جنایی تهران درخواست دیه از بیت‌المال کردند.
به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، شامگاه هشتم فروردین سال 96، یکی از ماموران کلانتری افسریه با بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران تماس گرفت و از مرگ فرد 59 ساله‌ای در بیمارستان شهدای هفتم تیر خبر داد. با دستور بازپرس جنایی تیمی از ماموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت برای بررسی ماجرا در بیمارستان حاضر شدند. آنها مشاهده کردند که مرد میانسال براثر ضربه‌های چاقو زخمی شده و بعد از انتقال به این بیمارستان به دلیل شدت خونریزی فوت کرده است.
ماموران به تحقیق از خانواده مقتول پرداختند. همسر مقتول در جریان تحقیقات پلیسی گفت: شوهرم کارمند بازنشسته بود. او شب‌هنگام به پمپ بنزین رفت اما هرچه منتظر شدیم بازنگشت تا این‌که ساعاتی بعد شوهرم تلفنی با من تماس گرفت و در حالی که به‌سختی حرف می‌زد، گفت که دو مرد مسافرنما او را با چاقو زخمی کرده‌اند، خودروی پرایدش را دزدیده و وی را کنار جوی آب رها کرده‌اند و اکنون چند رهگذر در حال انتقالش به بیمارستان هستند. بعد از آن تلفن شوهرم خاموش شد. زمانی که ما خودمان را به بیمارستان رساندیم او تحت درمان بود تا این‌که فوت شد. از قاتلان فراری شوهرم شکایت داریم.
پرونده‌ای در این مورد در شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران تشکیل شد و تحقیقات برای دستگیری دو سارق جنایتکار فراری و کشف خودروی پراید سرقتی ادامه داشت تا این‌که دو روز بعد از جنایت  ماموران مطلع شدند خودروی سرقتی مقتول بدون سرنشین در یکی از محله‌های شهرستان پاکدشت رها شده است.
تحقیقات بعدی پلیسی نشان می‌داد سارقان پول‌های داخل خودرو و جعبه ابزار را دزدیده و بعد از رها کردن خودرو متواری شده‌اند. جست‌و‌جوها برای دستگیری دو سارق جنایتکار ادامه داشت اما ماموران موفق به یافتن آن دو نشدند تا این‌که با گذشت 36 ماه از این جنایت فرزندان مقتول با حضور در شعبه سوم دادسرای جنایی تهران نزد بازپرس ساسان غلامی گفتند که چون با گذشت 36 ماه از این جنایت هنوز دو قاتل فراری دستگیر نشده‌اند خواستار دریافت دیه از بیت‌المال هستند.
بنابراین با توجه به درخواست خانواده مقتول پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.