سینمای خانگی تلویزیون

تغییر جدول پخش شبکه‌های سیما در 2هفته تعطیلی برای سرگرمی بیشتر مخاطبان

سینمای خانگی تلویزیون

مدت‌هاست که ویروس کرونا در زندگی همه مردم دنیا چنبره زده و قرار هم نیست رفع زحمت کند و چمدانش را ببندد و برود. به همین دلیل همه مردم درگیر این موضوع هستند. به‌ویژه مردم 24 استان از ایران که قرار است از اول آذر محدودیت‌های رفت‌وآمد داشته باشند. اما این اتفاق بهانه‌ای نشده که دست‌اندرکاران برنامه‌های تلویزیونی کارشان را تعطیل کنند. آنها حتی باانگیزه‌تر از قبل، برنامه‌ها و سریال‌ها را می‌سازند که بهترین اوقات فراغت را برای مردم فراهم کنند تا این روزهای نسبتا تلخ را به کام مردم شیرین‌تر کنند. همچنین همزمان با تعطیلی دوهفته‌ای در برخی شهرهای با وضعیت قرمز اعلامی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، جدول پخش شبکه‌های سیما متناسب با قرنطینه خانگی مردم، غنی و پربارتر شد تا در روزهایی که به دلیل شیوع کرونا بسیاری از مردم ناگزیر باید در خانه بمانند، سیما علاوه بر برنامه‌های زنده معمول خود بر پخش سریال‌ها، برنامه‌های طنز، فیلم‌های سینمایی، پویانمایی و مسابقات خود افزوده و برای سرگرمی و نشاط مردمی که بیشتر زمان خود را در خانه سپری می‌کنند، جدول پخش خود را با پخش برنامه‌های متنوع و فیلم‌ها و سریال‌های طنز آذین می‌بخشد.

چه خبر از شبکه یک
از مسابقات جذاب تا مستندهای دیدنی
شبکه یک سیما پنج شب درهفته ساعت 19 و 30 دو مسابقه پرطرفدار و جذاب خود «مسابقه ایران» و مسابقه «دستپخت» را روی آنتن می‌برد. همچنین سریال زیرخاکی، جایگزین سریال نون خ می‌شود. این سریال ساعت 18 پخش و ساعت 9 و 30 دقیقه بازپخش می‌شود. سریال «خانه‌امن» که هم‌اکنون روی آنتن است هر شب ساعت 22 و 15 دقیقه پخش می‌شود. این سریال به کارگردانی احمد معظمی و تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری روانه آنتن می‌شود. مستند ایرانگرد هم هرروز صبح روانه آنتن خواهد شد. برنامه فرمول یک هم به‌زودی پخش می‌شود.
نام برنامه: فرمول یک
مجری: علی ضیا
توضیحات: برنامه فرمول یک‌چند سالی است که روی آنتن است. ضیا به‌عنوان تهیه‌کننده اثر تلاش می‌کند هر بار نفس تازه‌ای به این برنامه بدمد. او قرار است در فصل جدید هم با ساختاری جدید از اول آذر روانه آنتن شود. این برنامه روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 23 و 15 دقیقه پخش می‌شود.
نام مسابقه: ایران
مجری: سعید شیخ‌زاده
توضیحات: این مسابقه به تهیه‌کنندگی هاشم رضایت تولیدشده‌است. در ابتدا مجری این مسابقه سام درخشانی بود که به‌تازگی سعید شیخ‌زاده جایگزین او شده‌است. علاوه بر تغییر مجری برای ایجاد تنوع در آیتم‌ها چند بازی جدید نیز توسط طراحان برنامه به مسابقه اضافه‌شده‌است. وی درباره دلایل تغییر مجری برنامه تأکید کرد سام درخشانی در ۶۰ قسمت به بهترین شکل ممکن، اجرای مسابقه را به‌عهده داشت‌. متأسفانه در میان وقفه طولانی و پیش‌بینی‌نشده‌ای که به دلیل شیوع ویروس کرونا در ضبط برنامه ایجاد شد، آقای درخشانی پیشنهاد بازی در سریال «خوب، بد، جلف» را دریافت کرد و در صورت پذیرش این پیشنهاد، عملاً حضور وی در فصل دوم مسابقه ازنظر زمانی امکان‌پذیر نبود. ما نیز با توجه به مشخص نبودن زمان دقیق آغاز ضبط، طی یک تفاهم کاملاً دوستانه تصمیم گرفتیم اجرای برنامه را به گزینه دیگری واگذار کنیم. ضمن این‌که احتمال دارد در پروژه آینده دوباره بتوانیم با آقای درخشانی همکاری داشته باشیم.
نام مسابقه: دستپخت
مجری: سیدوحید حسینی
توضیحات: سیدوحید حسینی علاوه بر اجرا، تهیه‌کنندگی و کارگردانی این مسابقه را به عهده دارد. رویکرد برنامه در فصل جدید تغییر کرده و خانوادگی شده و متقاضیان از هر سن و سالی می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. همچنین در این فصل از برنامه،اطلاعاتی از مشاغلی گفته می‌شود که در میان مردم کمتر شناخته‌شده‌است.
نام سریال: زیرخاکی
کارگردان: جلیل سامان
بازیگران: پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، هادی حجازی فر، گوهر خیراندیش، رایان سرلک، اصغر نقی زاده و نادر فلاح.
داستان: این سریال کمدی-تاریخی که مربوط به دهه‌های ۵۰ و ۶۰ خورشیدی است، داستان مردی را به تصویر می‌کشد که به‌دنبال زیرخاکی می‌گردد. او طی داستان درگیر مسائلی همچون؛ دستگیری به جرم پخش اعلامیه ضد شاه، کمک به برادرش در تعمیر موشک ارتش و... می‌شود. جالب است در همه این موارد او از ماجراهایی که حول تحول ایران می‌افتد، بی‌خبر و بی‌اعتناست و مشغول کار خودش است.
نام مستند: ایرانگرد
تهیه‌کننده و راوی: جواد قارایی
توضیحات: از مستندهای جذاب تلویزیون «مستند ایرانگرد» است که نگاهی متفاوت به معرفی طبیعت بکر شهرهای مختلف کشور و زندگی در میان عشایر و مردمان ییلاقی و روستاهای ایران دارد. در روزهایی که هموطنان عزیز برای سفر و گشت‌وگذار در شهرهای دیدنی ایران دلتنگ هستند، این برنامه هرروز صبح ساعت 8 و 15 دقیقه پخش می‌شود.


چه خبر از شبکه 2
شب‌نشینی پاییزی با دست در دست
شبکه دوی سیما، جشنواره پویانمایی خارجی برای کودکان و نوجوانان را از شنبه تا چهارشنبه ساعت 14 و 30 دقیقه پخش می‌کند. سریال‌های «بچه‌محل» ساعت 19 و «از سرنوشت» هر شب ساعت 21 و 30 دقیقه پخش می‌شوند. همچنین برنامه شبانگاهی«دست در دست» ساعت 23 و 30 دقیقه روانه آنتن می‌شود که جزو برنامه‌های جدید شبکه دو محسوب شده و چهار شب در هفته (شنبه، یکشنبه، پنجشنبه و جمعه) پخش می‌شود. سریال ژاپنی «آسا» هم قرار است هر شب 30 بامداد از این شبکه روی آنتن برود. مسابقه «ایرانیش» هم دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هر هفته ساعت 23 و 30 دقیقه و پنجشنبه ساعت 18 و جمعه ساعت 17 و 30 دقیقه پخش می‌شود. علاقه‌مندان به مجموعه کلاه قرمزی جمعه‌ها ساعت 21 و 30 دقیقه می‌توانند منتخب فصل‌های این مجموعه را به تماشا بنشینند.
نام سریال: بچه‌محل
بازیگران: داریوش فرضیایی (عمو پورنگ) و امیرمحمد متقیان (گلدون خان)، سروش جمشیدی (داداش جون) و...
داستان: قصه این مجموعه کودکانه است و اتفاقات زندگی اهالی محل را با زبان کودکانه و شیرین روایت می‌کند تا برای بچه‌ها جذابیت لازم را داشته باشد.
  نام برنامه: دست در دست
مجری: سلمان فرخنده
توضیحات: برنامه شبانگاهی دست در دست در ۱۵ قسمت به افراد تاثیرگذاری می‌پردازد که در بزنگاه‌های مختلف اجتماعی همراه مردم بوده‌اند. این افراد که می‌توانند صاحبنام یا چهره شناخته‌شده‌ای هم نباشند در جدیدترین میدان همدلی یعنی دوران شیوع کرونا گام‌های موثری در یاری رساندن به همنوعان خود برداشته‌اند. تهیه موشن‌هایی از شخصیت‌های تاثیرگذار و کسانی که در کار خیر پیشقدم بوده‌اند، پویش مردمی «قرار» با محوریت ارسال داستان‌هایی با موضوع کرونا به صورت نوشته، فیلم، صدا و اهدای جوایز به آثار برگزیده از دیگر قسمت‌های این برنامه است.
نام مسابقه: ایرانیش
مجری: پوریا پورسرخ
توضیحات: احسان ارغوانی تهیه‌کنندگی این مسابقه را به عهده دارد. این مسابقه خانوادگی ایرانیش با طراحی بازی‌های سنتی ایرانی از اقلیم‌های مختلف ایران و با ایجاد فضای شاد در رقابت‌ها، بر آن است تا سرمایه های فرهنگی و بومی سرزمین‌مان را به نسل امروز یادآوری کند.تمامی رقابت‌ها در ایرانیش کاملا بومی بوده و شرکت‌کننده‌ها بخت خود را با انجام بازی های مفرح ایرانی می‌آزمایند. همچنین ضرب‌المثل‌ها، اشعار، اطلاعات عمومی، تاریخی ، فرهنگی و طبیعی سرزمین‌مان نیز  در ایرانیش جایگاه ویژه‌ای دارد.


چه خبر از شبکه 3
سریال شرم روی آنتن می آید
شبکه سه تدارک فیلم‌های سینمایی دیدنی را برای مخاطبان خود در نظر گرفته که هر روز ساعت 15 پخش خواهد شد. همچنین سریال «هانا» هر شب ساعت 19 و30 روی آنتن می رود. از آنجا که سریال «صفر 21» هم رو به اتمام است، مجموعه «شرم» جایگزین آن خواهد شد و ساعت 20 و 45 روی آنتن می‌رود. همچنین مسابقه‌های پرهیجان «سیم آخر» پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها بعد از خبر و «زوجی نو» با محوریت زوج های جوان شنبه و یکشنبه بعد از خبر پخش خواهد شد. برنامه «مامان‌ها» هم هر روز ساعت 17 و30 روی آنتن می‌رود. برنامه «عطسه» نیز هر روز ساعت 18 پخش خواهد شد.
نام سریال: هانا
بازیگران: ازمی کرید مایلز، جوئل کینامن، میری انوس، یوانا کولیگ، ریان بارتو، کاتارینا هیر، بنو فورمان و نوآ تیلور.
توضیحات: سریال خارجی هانا در ژانر اکشن هر شب ساعت 19 و 30 برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شده‌است. دختری به نام هانا (Hanna) با قابلیت‌های فوق‌العاده که در محیط جنگل بزرگ شده‌است، تلاش می‌کند خود را از شر یک مامور بی‌رحم سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا خلاص کند و به هویت واقعی خود پی ببرد. سریال هانا درباره تلاش CIA برای به دام انداختن دختر جوانی است که مهارت‌های خارق‌العاده‌ای دارد. در حالی که او و پدرش بارها  از چنگال CIA  می‌گریزند.
 نام سریال: شرم
بازیگران: ابوالفضل پورعرب، فاطمه گودرزی، فریبا متخصص، نسیم ادبی، سید مهرداد ضیایی، آشا محرابی، الهام طهوری، میلاد میرزایی، نیما نادری و مرحوم سیروس گرجستانی.
توضیحات: بر اساس فیلمنامه‌ای از سعید فرهادی و به کارگردانی احمد کاوری ساخته شده و یک ملودرام اجتماعی است که بعد از سریال «021» ساعت 20 و 45 پخش خواهد شد.
نام برنامه: سیم آخر
مجری: رضا رشیدپور
توضیحات: این مسابقه با حضور زوج‌های جوان تولید شده که هر کدام از زوج‌ها با چالش های جذابی روبه‌رو هستند که باید با پاسخ به سوالات بمب‌ها را یکی‌یکی خنثی کنند. این مسابقه پنجشنبه و جمعه‌ها بعد از خبر 22 پخش می شود.
نام برنامه: زوجی نو
مجری: باربد بابایی
توضیحات: این مسابقه نیز با محوریت زوج های جوانی است که از شش ماه تا سه سال از زمان ازدواجشان گذشته و در این رقابت با شناختی که از خود و همسرشان دارند، می‌توانند چالش‌ها را پشت سر بگذارند و به فینال راه پیدا کنند. این برنامه شنبه و یکشنبه ساعت 22 و 30 و پنجشنبه و جمعه ساعت 19 و 15 روی آنتن می‌رود.
نام برنامه: مامان‌ها
مجری: منصوره مصطفی زاده
توضیحات: برنامه‌ای جدید با موضوع سبک زندگی و تربیت فرزند است که از اوایل آبان پخش آن آغاز شد و در هر قسمت به موضوعاتی مرتبط با دغدغه‌های تربیتی فرزندان در یک دهه اخیر می‌پردازد. این برنامه ترکیبی هر روز ساعت 17 و 30 پخش می‌شود. «مامان‌ها» به سردبیری میلاد ناظمی و کارگردانی سعید ابراهیمی ساخته شده‌است.
نام برنامه: عطسه
مجریان: حمید ترابیان، پرویز نشاط، مژده خنجری، مریم ماهور و غزل ماهروزاده.
توضیحات: این برنامه به تهیه‌کنندگی رضا رشیدپور با رویکرد اجتماعی و طنز از شنبه تا چهارشنبه هر هفته ساعت ۱۸ تا ۱۹ پخش خواهد شد.«عطسه» دو روز در هفته به دختران و بانوان اختصاص دارد و مسائل مربوط به آنان را بررسی می‌کند. همچنین در طول هفته پیشکسوتان عرصه اجرا و رسانه نیز در این برنامه به عنوان مهمان حضور خواهند داشت.



چه خبر از شبکه 4
از مستندهای علمی تا گمشده در فضا
اما شبکه تخصصی چهار برای مخاطبان خاص خود حدود 14 فیلم سینمایی را برای پخش در ساعت 14 در نظر گرفته‌است. سریال «گمشده در فضا» در ژانر تخیلی هم قرار‌است ساعت 30 دقیقه بامداد پخش شود و بازپخش آن 18 خواهد بود. مستند علمی - تخیلی هم در دو نوبت ساعت 9 و 22 برای علاقه‌مندان آن درنظر گرفته شده‌است. برنامه « شب های هنر» در این دو هفته جای خود را به پخش «تله‌تئاتر» داده که روزهای یکشنبه ، دوشنبه و سه‌شنبه از ساعت 23 روی آنتن می رود. برنامه «چرخ» که به بررسی مهم‌ترین خبرهای دنیای علم و فناوری می پردازد. این ایام هم به جذاب ترین اخبار مربوط به این حوزه می‌پردازد. علاقه‌مندان این برنامه را یکشنبه تا چهارشنبه در ساعت 19 می‌توانند به تماشا بنشینند.
نام سریال: گمشده در فضا
کارگردان: ایروین آلن
بازیگران: توبی استیونز، مالی پارکر، ایگناکیو سریکیو و...
داستان: سقوط شیئی آسمانی منجر به رویدادی انقراضی بر روی زمین می‌شود و حیات انسان را مورد تهدید قرار می‌دهد. در سال ۲۰۴۶ میلادی، گونه بشر تعدادی از فضاپیماهای تصاحب‌گر با نام مشتری (Jupiter) را به همراه خانواده‌هایی منتخب، در جهت کلونی‌سازی در سایر دنیاها به فضا پرتاب می‌کند. خانواده رابینسون به عنوان عضو بیست و چهارم از چنین عملیاتی انتخاب شده‌است، اما پیش از آن که آنها بتوانند طبق برنامه از ایستگاه فضایی مادر پرتاب شوند، رباتی بیگانه بدنه ایستگاه را درهم می‌شکاند که موجب می‌شود تمامی خانواده‌ها به ناچار با فضاپیماهای خود، زودتر از موعد ایستگاه را ترک کنند.
نام برنامه: شب‌های هنر
مجری: جواد مولانیا
توضیحات: در فصل جدید این برنامه، تغییرات ساختاری و محتوایی اعمال شده است. هرشب پرونده‌ای مربوط به موضوعات روز روی میز باز می‌شود و در هر بخش یک‌خبرنگار پرونده مذکور را ارائه می‌کند. شب‌های هنر همچون فصل‌های پیشین، اتفاق‌های روز جامعه در حوزه ادب، فرهنگ و هنر را ورق خواهد زد و با نگاهی تخصصی به آنها می‌پردازد. در این برنامه علاوه بر میز موسیقی، روایت، شعر، تئاتر و سینما میز جدیدی با عنوان میز تجسمی نیز اضافه شده که به مسائل حوزه هنرهای تجسمی اختصاص دارد.
نام برنامه: چرخ
مجری: حافظ آهی
توضیحات: سری جدید مجله علمی عصرگاهی «چرخ»، به مهم‌ترین رویدادهای قلمرو دانش و فناوری با نگاهی تخصصی اما به زبانی ساده و قابل استفاده عموم مردم می‌پردازد و در حضور نخبگان و استادان ممتاز عرصه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، مسائل روزمره زندگی مردم را از زاویه علم واکاوی می‌کند. این برنامه از بخش‌های ثابت «صندلی علم سنج»، «اتاق دانشمند» و «علم به زبان ساده» برای تلطیف ذائقه مخاطبان و نگاه جذاب‌تر به دانش و دانشمندان بهره می‌برد.


چه خبر از شبکه قرآن
یک مجموعه عروسکی پرطرفدار
شبکه قرآن و معارف سیما با پخش مجموعه نمایشی
«یکی بود و یکی نبود» ویژه کودکان و نوجونان هر روز ساعت 18و30دقیقه مهمان خانه‌ها خواهد بود و پخش مسابقه اسراء که به منظور استعدادیابی در حوزه تلاوت، دعا و مداحی تهیه و تولید شده از شنبه تا چهارشنبه ساعت20 در روزهای قرنطینه خانگی برای بینندگان این شبکه پخش می‌شود. مسابقه تلفنی «ایمانشهر» هم که با ھدف بالا بردن سطح اطلاعات مذھبی، تاریخی و عمومی مخاطبان پخش می‌شود از دیگر برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما خواهد بود. مسابقه «ستاره‌ها» روزهای زوج ساعت21 از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود و برنامه «پرسمان» که به سوالات دینی و مذهبی بینندگان پاسخ می‌دهد از شنبه تا پنجشنبه ساعت 10و15دقیقه پخش می‌شود.
نام مجموعه: یکی بود، یکی نبود
بازیگران: مریم سعادت، حسین رفیعی، رامین ناصرنصیر و بهشاد مختاری.
توضیحات: مجموعه عروسکی «یکی بود یکی نبود» قصه دو‌کودک است که پدربزرگ‌شان نویسنده کتاب کودک است و ناخواسته بچه‌ها را وارد فضای قصه‌ها می‌کند. این سریال برای سه فصل 30 قسمتی طراحی شده است.


چه خبر از شبکه پنج
یک مسابقه پرهیجان
شبکه پنج سیما برنامه « به خانه برمی‌گردیم» را به صورت ویژه در ایام تعطیلی کرونایی به بخش‌های شاد و موسیقی اقوام اختصاص داده است. همچنین فصل جدید مسابقه «پنج‌ستاره» را در راه تولید دارد که به‌زودی در جدول پخش قرار خواهد گرفت. سریال «ایجیما» نیز هر شب ساعت23 روی آنتن می‌رود. فصل جدید مجموعه انیمیشن «رویای رانندگی» شنبه تا چهارشنبه ساعت 14و40دقیقه و میان برنامه‌های شاد هم از دیگر برنامه‌های شبکه تهران خواهد بود. برنامه « راهی شو» شنبه‌ها ساعت 22 از شبکه پنج راهی آنتن می‌شود.
نام برنامه: به خانه برمی گردیم
مجریان: ژیلا امیر شاهی، راحله امینیان، قاسم بی‌نیاز، زینب پورابراهیم، محمد حسین مولایی و محمد نظری.
توضیحات: یک برنامه ترکیبی زنده و استودیویی است که در یک خانه دکورین تلویزیونی با همراهی مجریان، کارشناسان، مهمانان مختلف، استادان و مربیان فرهنگی، اجتماعی، علمی و... است که طی آن بخش‌های کوتاه مستند، نماآهنگ‌های مناسب، طرح سوال و مسابقه، ارائه اطلاعات علمی و خبری و آموزه‌های متنوع مرتبط با موضوع خانواده ارائه می‌شود. این برنامه روزهای شنبه تا پنجشنبه به صورت منظم از حدود ساعت17 و مهمانی برنامه نیز با حضور خانواده‌های مخاطبان در روزهای جمعه از حدود ساعت10 صبح به مدت 80دقیقه و همچنین در شب‌های اعیاد و مناسبت‌ها از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.
نام برنامه: پنج ستاره
مجری: علی انصاریان
توضیحات: فصل چهارم مسابقه «پنج ستاره» به‌زودی در جدول پخش این شبکه قرار می‌گیرد. این مسابقه پیش از این با اجرای حمید گودرزی روی آنتن می رفت و شرکت کننده‌ها در یک رقابت سخت و پرهیجان قرار می گرفتند.
نام سریال: ایلجیما
بازیگران: لی جون کی، هان هیو جو، لی یونگ آه و پارک سی هو.
توضیحات: سریال ایلجیما به کارگردانی لی یونگ-سوک و محصول کره‌جنوبی هم قرار است هر شب ساعت23 از شبکه5 سیما پخش شود. این سریال با ۶۵درصد بیننده یکی از پربیننده‌ترین سریال‌ها در ۲۰۰8-۲۰۰7بود. این مجموعه تلویزیونی در ۲۰قسمت ساخته شده و از شبکه تلویزیونی سئول (SBS)پخش می‌شده‌است.
نام مجموعه: رویای رانندگی
توضیحات: فصل جدید مجموعه انیمیشن«رویای رانندگی» شنبه تا چهارشنبه ساعت 14و40دقیقه و میان برنامه‌های شاد هم از دیگر برنامه‌های شبکه تهران
خواهد بود.
نام برنامه: راهی شو
مجری: ارشا اقدسی
توضیحات: یکی از مسابقات شبکه پنج سیماست که به شکل جدی تولیدش از دریاچه خلیج‌فارس آغاز می‌شود. رویکرد چنین مسابقاتی هشداری است که گفته شود حال و هوای شهر سال‌هاست خوب نیست و ریه شهر سال‌هاست درگیر شده و نیازمند مراقبت است. واکسن هم ندارد و مربوط به اراده شهروندان است. برنامه «راهی شو» شنبه‌ها ساعت 22 از شبکه پنج راهی آنتن می‌شود.


چه خبر از شبکه نسیم
رنگین کمان برنامه‌ها
شبکه نشاط و سرگرمی نسیم منتخب «خندوانه» را هر شب ساعت 21و30دقیقه و دست فرمون را چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت23 در روزهای قرنطینه روی آنتن خود می‌برد. «کودک شو» ، شنبه تا سه‌شنبه ساعت23 و جمعه‌ها ساعت 21و30دقیقه از شبکه نسیم پخش می‌شود. سری جدید مجموعه پویانمایی شکرستان هم راس ساعت 22و30دقیقه مهمان خانه‌ها می‌شود. مسابقه پرهیجان « آب و آتش » هم در ساعت 20و30دقیقه اوقاتی دلنشین و شاد را تقدیم بینندگان خواهد کرد.
  نام برنامه: خندوانه
مجری: رامبد جوان
توضیحات: منتخب برنامه «خندوانه» هر شب روی آنتن می‌رود. در هر‌قسمت از این برنامه با چهره‌های سرشناس سینما، تلویزیون، ورزش، سیاست و مانند آن در مورد خنده و شادی گفت‌وگو می‌شود. این برنامه در اسفند سال ۹۸ مجددا از شبکه‌های نسیم و یک سیما پخش شد. همچنین فصل هفتم خندوانه قرار است از آذر ماه ۱۳۹۹ پخش شود.
نام برنامه: دست فرمون
مجری: کامران تفتی
توضیحات: سری‌جدید مسابقه هیجان‌انگیز و حرفه‌ای دست‌فرمون با حضور علاقه‌مندان و چهره‌های حرفه‌ای اتومبیلرانی و موتورسواری مدتی است روی آنتن است. دست‌فرمون در این سری به لحاظ ساختاری تغییرات بسیاری داشته و با اضافه شده بخش‌های متنوع، برخلاف فصل نخست «دست‌فرمون» فقط محدود به مسابقه اتومبیلرانی نیست. در این فصل، مخاطبان علاوه بر مسابقات اتومبیلرانی، شاهد رقابت موتورسواران و آرسی خواهندبود. در این دوره ، شروین یگانه، محسن جعفری، نادر جعفری، بیژن خراسانی و بهنام صفاریان به عنوان مربی و کارشناس در این فصل از «دست‌فرمون» حضور دارند.
نام برنامه: کودک شو
مجری: حمید گودرزی
توضیحات: این برنامه در چارچوب یک برنامه با گونه «مسابقه- بازی» است که رقابتی را بین کودکان سه تا پنج سال و والدینشان برگزار می‌کند. در این برنامه علاوه بر بخش رقابتی، چهره‌هایی از بخش‌های گوناگون چون بازیگران سینما، تلویزیون، خوانندگان، فعالان حوزه موسیقی و… نیز به همراه فرزندانشان حاضر می‌شوند و در این قسمت هم برنامه‌هایی برای مهمان در نظر گرفته شده‌است. یک مجری از ابتدا تا انتها، مسابقه و برنامه را هدایت می‌کند.
نام برنامه: شکرستان
توضیحات: مجموعه پویانمایی تلویزیونی ایرانی است که ساخته مرکز‌صبا صدا و سیمای جمهوری‌اسلامی ایران است، از سری اول این مجموعه تا به اکنون ۱۰۸ قسمت آن تولید و از برنامه کودک و نوجوان شبکه دوی سیمای ایران پخش شده‌است. سری دوم آن که عروسکی است از شبکه‌نسیم پخش می‌شود. همچنین سری جدید آن با نام شکر TV برای ایام کرونا ساخته شد. شکر TV دو دقیقه بیشتر زمان ندارد.