افزایش تلفات و مصدومان چهارشنبه‌سوری امسال

افزایش تلفات و مصدومان چهارشنبه‌سوری امسال


مصدومان و کشته‌های شب آخرین چهارشنبه سال، نسبت به دو سال گذشته روندی صعودی داشت.
به گزارش جام‌جم، مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره آخرین وضعیت مصدومان و افراد فوت‌شده در حوادث چهارشنبه آخر امسال گفت: از اول اسفند تا عصر سه‌شنبه بیست‌و‌ششم اسفندماه امسال بیش از 350مصدومیت بر اثر انفجار موادمحترقه به اورژانس گزارش شد که از این تعداد ۹۰ نفر بستری شدند.
دو مرد در بانه، مردی در سنقر، دختر خردسالی در تبریز، مرد ٣١ساله در تهران و پسر ۱۵ساله در شهر ارومیه بر اثر انفجار ترقه  فوت شدند.
خالدی ادامه داد: از صبح سه‌شنبه تا قبل از غروب آفتاب بیش از 60 مصدوم داشتیم که سه نفرشان دچار قطع عضو و هشت نفر از آنها دچار سوختگی شدند. تاکنون استان‌های تهران، آذربایجان‌شرقی و استان‌مرکزی  بیشترین مصدومان چهارشنبه آخر سال را داشته‌اند.
رئیس مرکز اورژانس تهران هم از انفجار نارنجک و مصدومیت نوجوان١٧ساله در مراسم چهارشنبه‌سوری در شهرری خبر داد. همچنین بر اثر انفجار ترقه عصر دیروز دو نفر در مغازه‌ای در خاوران مصدوم شدند.
در اسلامشهر هم دیروز انفجار موادمحترقه باعث مصدومیت دست پسر جوانی شد. نخستین قربانی دیروز هم پسر 15ساله‌ای در ارومیه بود.
پسر فوت‌شده با دوچرخه مقداری از مواد محترقه دست‌ساز را در زیر لباس خود حمل می‌کرد که حین تردد، تعدادی از این بمب‌ها منفجر شد و این فرد در دم جان باخت.