تلویزیون خانه اصلی مستند است

تلویزیون خانه اصلی مستند است



یاسر فریادرس، مدیر مرکز مستند سازمان سینمایی حوزه هنری که تهیه‌کنندگی برنامه «به‌اضافه مستند» به کارگردانی محسن کریمیان در شبکه مستند را به‌عهده دارد درباره فصل جدید این برنامه گفت: از فصل جدید این برنامه حدود ۱۸ قسمت پخش شده و تفاوت فصل جدید «به اضافه مستند» با فصل‌های قبل، پخش مستندهای خارجی در کنار مستندهای ایرانی است. ما یک مستند را پخش می‌کنیم و به فراخور موضوع آن با کارشناسان برنامه بحث می‌کنیم و در بخش نقد هم کارشناسان درباه فرم مستند پخش شده به بحث و نقد می‌پردازند.
وی درباره بازخوردهای برنامه در فصل جدید بیان کرد: در این چند قسمت بازخوردهای بسیار خوبی داشته‌ایم. بازخوردها نشان می‌دهد برنامه به اضافه مستند در شبکه مستند جایگاه خود را پیدا کرده و بازخوردهای این برنامه از سطح انتظارات‌مان بالاتر بوده‌است.
وی با اشاره به تاثیر شبکه مستند بر حوزه فیلم مستند ادامه داد: این یک مزیت برای تلویزیون است که یک شبکه تخصصی برای فیلم مستند داشته‌باشد چراکه جایگاه اصلی مستند تلویزیون است. ما با مخاطبانی مواجه شده‌ایم که تنها شبکه مستند را تماشا می‌کنند و این نشان می‌دهد که این شبکه مخاطب و جایگاه خودش را پیدا کرده است. حتی مستندسازانی که برای جشنواره‌ها فیلم می‌سازند هم معیارهای تلویزیونی مستند را رعایت می‌کنند تا بتوانند پخش تلویزیونی از شبکه مستند را داشته‌باشند.