معمای مرگ مجری جوان  در برج سعادت‌آباد

جزئیات کشف جسد آزاده نامداری در خانه‌اش و حواشی پس از آن

معمای مرگ مجری جوان در برج سعادت‌آباد

با گذشت حدود یک هفته از مرگ جنجالی مجری جوان در خانه‌اش در غرب تهران، احتمال خودکشی او با داروهای اعصاب پر رنگ‌ترین فرضیه درباره مرگ اوست. بررسی‌های پزشکی‌قانونی، موضوع بارداری آزاده نامداری در زمان مرگش را
رد کرده است.
به گزارش خبرنگارجام‌جم، شامگاه هفتمین روز نوروز، خبر کشف جسد آزاده نامداری در خانه‌اش در سعادت‌آباد در فضای مجازی جنجالی به پا کرد. مجری جوان چند روز قبل فیلمی از خود و دخترش منتشر کرده و در آن تبریک نوروز گفته بود و حالا ماجرای مرگش خبرساز شده است. آزاده نامداری که در 19سالگی اجرا را به‌صورت رسمی آغاز کرده بود، سال92 بعد از اعلام ازدواجش با فرزاد حسنی به چهره‌ای خبرساز تبدیل شد. این ازدواج یک‌سال بیشتر دوام نیاورد و در نهایت انتشار یک عکس از کبودی چشم نامداری در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام، خبر از پایان این زندگی مشترک می‌داد.
در ادامه انتشار عکس‌هایی از پوشش آزاده نامداری در فضای مجازی، دوباره او را به چهره‌ای جنجالی تبدیل کرد و حالا مرگ او در آپارتمانش و حاشیه‌های آن، برای آخرین‌بار نام او را بر سر زبان‌ها انداخت.
ماجرای مرگ آزاده نامداری با تماس مادرش با اورژانس فاش و تحقیقات جنایی درباره علت مرگ او آغاز شد. ساعت 18و38دقیقه هفتم فروردین زنی با اورژانس تهران تماس گرفت و خبر داد پیکر دختر جوانش در اتاق نشیمن خانه‌اش در طبقه هفتم برجی در خیابان  مهستان سعادت‌آباد پایتخت افتاده است. بعد از این تماس، تیمی از امدادگران اورژانس تهران برای بررسی ماجرا در آنجا حاضر شدند. بررسی‌های اولیه امدادگران نشان داد که نزدیک به دو روز از مرگ آزاده نامداری می‌گذرد.
با توجه به این که مرگ او مشکوک بود، دقایقی بعد ماموران کلانتری شهرک‌غرب همراه بازپرس جنایی تهران در خانه مجری جوان حاضر شدند.
بررسی‌های اولیه نشان داد، خانه به‌هم ریخته نبود و جسد این زن در مقابل کاناپه افتاده بود. تیم جنایی با طرح سه احتمال، قتل، خودکشی و مرگ طبیعی تحقیقات خود را آغاز کردند. ماموران ابتدا به تحقیق از مادر آزاده نامداری پرداخته و مشخص شد آزاده قرار بوده همراه همسر و دختر4ساله‌شان به نام گندم به رامسر بروند. مادربزرگ همسر نامداری بیمار بود  و قرار بوده به دیدن او بروند. برخلاف تصور خانواده مجری جوان، او در خانه مانده و پاسخ‌ندادن به تلفنش باعث شک آنها و حضورشان در خانه شده بود.
همسر مجری زن جوان نیز در تحقیقات گفت: چون مادربزرگم بیمار بود به رامسر سفر کرده و ابتدا قرار بود آزاده همراهمان بیاید که بعد منصرف شد و در تهران ماند و من همراه دخترم به سفر رفته و با تماس خانواده همسرم متوجه  مرگ او شده و خود را به تهران رساندم.
بررسی دوربین‌های مداربسته برج نشان داد در این مدت ترددی به خانه مجری جوان صورت‌نگرفته و همچنین آثاری از ضرب‌وجرح روی بدن او دیده نمی‌شود. این موضوع احتمال قتل را رد کرد.
در ادامه احتمال خودکشی و مرگ طبیعی مورد بررسی قرار گرفت و پیداشدن داروهای اعصاب قوی در نزدیکی پیکر زن جوان فرضیه خودکشی را قوت بخشید و بازپرس جنایی به تیم پزشکی‌قانونی دستور داد با انجام کالبدشکافی و آزمایشات سم‌شناسی علت مرگ را
مشخص کنند.
با معاینات اولیه جسد، فرضیه خودکشی پررنگ‌تر شد. سرپرست دادسرای جنایی تهران درباره این احتمال گفت: بررسی اولیه پزشکی‌قانونی مبین وجود داروی قوی ضدافسردگی در آزمایش سم‌شناسی متوفی است؛ بنابراین موضوع خودکشی از طریق مصرف داروهای اعصاب و روان مطرح است که البته قطعیت این موضوع منوط به نظر تکمیلی پزشکی‌قانونی درخصوص نتایج آزمایش آسیب‌شناسی است.
در ادامه با بررسی خانه، دفتر 40برگی در اتاق گندم، دختر 4ساله مجری جوان پیدا شد که در دو صفحه آن با دخترش صحبت کرده و در پایان با او خداحافظی کرده و حلالیت طلبیده بود.
همچنین بررسی پیامک‌هایش مشخص کرد او با همسرش اختلاف جدی نداشته و ارتباط آنها با یکدیگر خوب بوده است.
در حال حاضر تیم جنایی منتظر نتیجه نهایی سم‌شناسی است و پرونده در شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران تحت رسیدگی برای رازگشایی از علت مرگ است.