کوچه به کوچه عکس بگیرید

کوچه به کوچه عکس بگیرید


مسابقه عکاسی «کوچه‌به‌کوچه» برای علاقه‌مندان و حرفه‌ای‌های عکاسی برگزار می‌شود.
مسابقه عکاسی کوچه‌به‌کوچه که اولین دوره‌اش توسط ستاد گردشگری شهرداری تهران با همکاری سازمان زیباسازی و مؤسسه دارالفنون برگزار می‌شود، فراخوان داد و آن‌طور که مهر خبر داده، این مسابقه با هدف شناسایی و معرفی جاذبه‌های تاریخی و هویت فرهنگی شهر تهران برگزار می‌شود و آثار رسیده به این مسابقه در دو بخش اصلی و جنبی و در دو قالب حرفه‌ای و عمومی (آماتور) به نمایش در خواهد‌آمد.
بخش اصلی جشنواره به عکس‌هایی از خانه‌های تاریخی و بناهای ارزشمند معماری دارای قدمت بیش از نیم‌قرن، آثار ارزشمند معماری شهری باقیمانده از دوران قاجار و پهلوی، نمای بیرونی زیبا و معماری خلاقانه بنا، طرح‌ها و نقوش معماری ایرانی، سردر و کتیبه‌های ارزشمند متبرک به اسماء و آیات الهی و تصاویر و نقوش ایرانی و اسلامی اختصاص دارد.
در بخش جنبی عکس‌هایی از سایر بناهای فاخر با قدمت کمتر و نمای منحصربه‌فرد دارای هویت فرهنگی و معماری ارزیابی خواهند شد.
بر اساس فراخوان مسابقه کوچه‌به‌کوچه، معیارهای ارزیابی در این رقابت شامل شناسایی سوژه مناسب و اصالت بنا، خلاقیت بصری عکاس در ثبت عکس و توجه به اصول پایه عکاسی و زیبایی‌شناسی (رنگ، فرم، کادربندی و تکنیک) خواهد بود.
مسابقه عکاسی در دو بخش حرفه‌ای و عمومی برگزار می‌شود و درج بخش مورد نظر جهت شرکت عکاسان الزامی است.
آثار می‌تواند به صورت تک‌عکس یا مجموعه عکس ارسال شود. همچنین هر نوع اطلاعات الحاقی روی عکس مانند نام، لوگو، امضا، تاریخ و ... موجب حذف آثار از مسابقه خواهد شد.
هر نوع دستکاری در عکس که استناد و اصالت عکس را مخدوش نماید مجاز نیست. توضیحات عکس شامل نشانی، مختصات، جنبه‌های ارزشمند اثر از دید عکاس و توضیحات مختصر حداکثر در پنج خط (به‌صورت فایل ورد) به هر عکس ضمیمه شود و هر عکاسی که آثارش به مسابقه عکاسی راه پیدا کند، گواهی شرکت در مسابقه دریافت
خواهد کرد.
ارائه عکس به صورت رنگی یا سیاه و سفید به تشخیص عکاس بلامانع است. فرمت ارسال عکس‌ها باید به‌صورت JPG با وضوحdpi   300و با کیفیت مناسب باشد.
جایزه‌های این مسابقه به 15 عکس برگزیده تعلق می‌گیرد اما به تمام شرکت‌کنندگان در مسابقه گواهی حضور اعطا خواهد شد و 70 اثر هم به نمایش در خواهد آمد.
محمدمهدی تدین موغاری، احسان رافتی و پژمان دادخواه داوران این مسابقه هستند و علاقه‌مندان می‌توانند تا پنجم اردیبهشت ۱۴۰۰ آثارشان را به صورت حضوری یا مجازی به ستاد گردشگری تهران به نشانی www.visit.tehran.com ارائه کنند.