ادای دین به شهریار شهدا

آیین رونمایی از سریال «صبح آخرین روز» در سیمای استان‌ها برگزار شد

ادای دین به شهریار شهدا

در آستانه عید سعید فطر آیین رونمایی از سریال «صبح آخرین روز» با حضور سیدعباس فاطمی، رئیس مرکز سیمای استان‌ها و خانواده شهید مجید شهریاری و عوامل این سریال و اصحاب رسانه روز گذشته در سالن کنفرانس معاونت سیمای استان‌ها برگزار شد. در این مراسم دکتر بهجت قاسمی، همسر شهید به اتفاق سپیده خداوردی بازیگر، حسین تبریزی کارگردان و مصطفی علمی‌فرد تهیه‌کننده این سریال حضور داشتند. این سریال که به سفارش مرکز سیمای استان‌ها در زنجان تولید شده قرار است جایگزین فصل چهارم سریال «بچه مهندس» در شبکه دو شود.

الگویی برای جوانان

همزمان با برگزاری این مراسم در تهران، مراسم رونمایی از سریال و پوستر همزمان در صداوسیمای استان زنجان با حضور رئیس صداوسیمای این استان، مادر و برادر شهید شهریاری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد. ابتدا تیزری از این سریال پخش شد و سپس هادی شریف‌زاده، مدیر روابط عمومی توضیحاتی را درباره این شهید بزرگوار و سریال به مدعوین ارائه داد. سپس سیدعباس فاطمی سخنانی را در این باره بیان کرد و گفت: به دلیل کرونا و محدودیت‌هایی که وجود دارد نتوانستیم از حضور مادر و برادر شهید شهریاری و همچنین عوامل و بازیگران مجموعه «صبح آخرین روز» در این سالن بهره ببریم. چرا که گروه سازنده این مجموعه یک‌سال به طور پیوسته و فشرده کار کردند تا سریال به موقع به پخش برسد.
وی در ادامه نیز با اشاره به تولیدات دیگر سیمای مراکز استان‌ها افزود: در حوزه تولیدات نمایشی ساخت مجموعه‌هایی از این دست بسیار سخت است. چون پرداختن به اصل فعالیت این شخصیت‌ها و مشاهیری چون شهید شهریاری کار راحتی نیست. من زمانی که فیلمنامه این سریال را مطالعه می‌کردم برایم لحظه لحظه زندگی این خانواده الگو بود و دوست داشتم که فرزندانم هم با زندگی این شهید آشنا شوند.
 زندگی این شهید سراسر علم، فرهنگ، ریشه، اعتقاد، ایمان، باور و خستگی‌ناپذیری است. بیننده در این سریال با کودکی، نوجوانی، شکل‌گیری شخصیت، دوستان، ازدواج و خدماتی که به کشور ارائه داده آشنا می‌شود. از طرفی ملت ما قدرشناس شهدای خود است که برای اعتلای این کشور خواب را بر خودشان حرام کردند. ملت ما می‌داند که اقتدار کشور به خاطر زحمات و تلاش عزیزانی چون شهید شهریاری، شهید فخری‌زاده، شهید تهرانی‌مقدم و امثال آنهاست. بنابراین باید هنرمندانی که شایسته هستند زندگی این بزرگان را روایت کنند.
وی همچنین از همه نهادها و شخصیت‌هایی که از این پروژه حمایت کردند تشکر کرد و این‌که تیم سازنده با بودجه یک کار معمولی توانست یک سریال پیچیده‌ای را تولید کند. همچنین بازیگرانی که عاشقانه در این شرایط سخت کار کردند و همه تلاش کردند تا کار تعطیل نشود. امیدواریم بتوانیم بخش کوچکی از ایثار، مقاومت و شخصیت و زندگی این شهید بزرگوار را در قالب این مجموعه به مخاطب ارائه بدهیم. ضمن این‌که با حمایت همه دوستان بتوانیم پروژه‌هایی از این دست را جلو ببریم و زندگی تک‌تک این افراد را به تصویر بکشیم.


 مایه افتخار معاونت استان‌ها

در بخش دیگری از این مراسم لطیفی، مدیرکل صداوسیمای استان زنجان هم به صورت ویدئو کنفرانس سخنانی را درباره این سریال بیان کرد. وی از حضور برادر و مادر شهید در مراسم تشکر کرد و گفت: این سریال در 15 شهریور 1399 در زنجان کلید خورد و 218 روز به صورت مداوم همکاران ما در 450 لوکیشن با 400 بازیگر اصلی و فرعی و تعداد بسیاری هنرور کار کردند و 1233 سکانس برای این سریال ضبط شد. همه به نوعی همت کردند و دست به دست دادند تا این کار به سرانجام برسد و مایه افتخار معاونت استان‌ها شود. حضور خانواده این شهید در شهر ما نعمتی است. امیدوارم پخش این سریال از شبکه دو و شبکه شما خیر و برکت بیاورد و فتح بابی برای تولید سریال‌های دیگر درباره سایر شخصیت‌های این استان باشد.
در ادامه همسر شهید هم با تشکر از همه افرادی که برای به تصویر کشیدن این مجموعه زحمت کشیدند،توضیح داد: امیدوارم با تولید چنین کارهایی فضای فرهنگی کشور گسترش پیدا کند و این دست سریال‌ها بتواند بازگوکننده و نشر دهنده زندگی شخصیت‌هایی باشد که برای نسل‌های آینده تاثیرگذارند.
وی افزود: من خیلی سررشته‌ای از هنر و این‌گونه مسائل ندارم اما زمانی که تهیه کننده و کارگردان به دیدن من آمدند و خواستند این سریال را بسازند، احساسم این بود که کار فاخری خواهد شد.
دکتر قاسمی با اشاره به بازی خداوردی در نقش خودش توضیح داد: خانم خداوردی کار سختی داشت، چون بازی کردن در نقش من اصلا کار راحتی نیست. امیدوارم این سریال تاثیر معنوی، علمی و فرهنگی روی نسل جوان داشته باشد.




نماد یک زن شرقی با ایمان

سپیده خداوردی ابتدا با اشاره به این‌که در این مراسم با همسر شهید از نزدیک آشنا شده از جای خود بلند شد و ادای احترام کرد و گفت: ابتدا باید به شهید شهریاری سلام کنم، چون می‌دانم اینجا حضور دارد و در تمام مراحل فیلمبرداری سریال هم وجود ایشان را احساس می‌کردم. من به بانویی ادای احترام کردم که نماد یک زن شرقی با ایمان است.
وی ادامه داد: امیدوارم توانسته باشم بخشی از صبر، ایمان، عشق و گذشت این بانوی بزرگوار را در بازی‌ام نشان داده باشم و باب طبع همسر و خانواده شهید باشد.
علمی فرد نیز از همراهی خانواده شهید تشکر کرد که مادرانه در کنار پروژه بودند و حمایت کردند. وی افزود: برای لحظه لحظه نوشتن فیلمنامه مدام مزاحم این خانواده بزرگوار بودیم تا بتوانیم تمام اتفاقات زندگی شهید را در کار استفاده کنیم. آن هم زندگی پر از فراز و نشیب و جذابی که این شهید بزرگوار داشت. همین طور کارگردان کار که پدرانه پای کار ایستاد. فکر می‌کنم عنایت شهید در سراسر کار جاری بود که ما بدون خلل یا مشکلی کار را پیش بردیم.
آخرین نفری که درباره سریال صحبت کرد، حسین تبریزی بود که گفت: من به این کار افتخار می‌کنم و از همه کسانی که در کنار من بودند،متشکرم. من زندگی شهید را با گوشت و خونم حس کردم و خودم را به نوعی عضوی از خانوداه شهید شهریاری می‌دانم. به نظرم خود شهید به ما کمک کرد تا بتوانیم یک سریال در خور بسازیم.
مادر شهید شهریاری هم که به صورت ویدئو کنفرانس در این مراسم حضور داشت از همه تشکر کرد و گفت: امیدوارم این سریال روی جوان‌ها تاثیر بگذارد.
در انتها نیز پوستر و سریال با صدای سالار عقیلی توسط همسر شهید در این سالن و توسط مادر شهید در مراسم صداوسیمای استان زنجان رونمایی شد.
«صبح آخرین روز» به کارگردانی حسین تبریزی بعد از عید سعید فطر از شبکه دو و شبکه شما پخش خواهد شد.