انتخابات  و اتفاقات

انتخابات و اتفاقات

 21 اردیبهشت 84
ورود آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی به صحنه رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری از مرز احتمال گذشت و به قطعیت رسید. طبعا از این پس، تحولات جدیدی در انتظار عرصه رقابت‌های سیاسی بود. شکل‌گیری این تحولات برگزاری انتخابات سه‌قطبی یا چهار قطبی را محتمل می‌نمود.
دیگر نامزدها هم به تکاپو افتادند و از توانمندی‌های خود گفتند. در همین زمینه مهدی کروبی گفت بهترین سند افتخارش مدیریت مجلس ششم بود که توانست از کیان مجلس دفاع کند.
علی‌اکبر ولایتی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری هم گفت تاکید بر توسعه متوازن، گویای نگاه عادلانه به همه نقاط کشور است. ما نمی‌خواهیم در کشور شاهد وجود مناطق محروم باشیم. بنابراین باید توازن در توسعه را در سرلوحه برنامه خود قرار دهیم.
محمود احمدی‌نژاد هم گفت باید خودمان را برای اداره جهان آماده کنیم، چون اسلام دین سلامت همه جهان است و در هر جایی که حکومت اسلام تشکیل شود، همه می‌توانند آنجا زندگی کنند. وی تصریح کرد اگر خودمان را برای اداره جهان آماده کنیم اداره کشور آسان می‌شود.
 21اردیبهشت 88
حزب کارگزاران سازندگی و حزب اعتدال و توسعه با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای از کاندیداتوری میرحسین موسوی در انتخابات ریاست‌جمهوری دهم حمایت کردند.
 21 اردیبهشت 92
غلامعلی حدادعادل، محمدرضا عارف، محمد غرضی، علیرضا زاکانی، علی فلاحیان، محسن رضایی از جمله چهره‌هایی بودند که در یک روز مانده به آخرین روز نام‌نویسی نامزدهای انتخابات وارد وزارت کشور شدند و ثبت‌نام کردند.
 21 اردیبهشت 96
سیدمصطفی آقامیرسلیم، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در طول یک سال گذشته چند حادثه مانند قطار تبریز مشهد، پلاسکو، سیل و حادثه معدن پیش آمده که نشان می‌دهد برای برخورد با سوانح، برنامه‌ای وجود ندارد.
اسحاق جهانگیری، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: تا الان تصمیمی برای کناره‌گیری از انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ندارم. وی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به این سوال که آیا اموال خود را در مناظره روز جمعه به مردم اعلام می‌کنید یا خیر بیان کرد: بنده اموالم را شش بار به قوه‌قضاییه اعلام کردم.
حسن روحانی گفت هیچ‌کس نمی‌گوید برجام کلام خداست و هیچ ایرادی ندارد. درخصوص برجام نیز می‌توان گفت برجام ایراد دارد اما بهترینی بود که می‌شد و امکان‌پذیر بود..
سیدابراهیم رئیسی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: 14میلیارد دلار که هیچ، در پرونده‌ای که براساس فساد منعقد شده، حتی یک دلار هم به کسی نخواهیم داد و حقوق ملت را با اقتدار حفظ خواهیم کرد.
محمدباقر قالیباف هم گفت: مهم‌ترین بحران کشور ما بیکاری و اشتغال، گرانی و فقر است و همه ما باید برای محرومیت‌زدایی تلاش کنیم.