هشدار یونیسف به دولت انگلیس

هشدار یونیسف به دولت انگلیس


دفتر نمایندگی نهاد یونیسف در بریتانیا (UNICEF UK) می‌گوید بریتانیا می‌تواند از ماه ژوئن ۲۰ درصد واکسن‌های کوویدی را که در اختیار دارد به کمک‌های جهانی اختصاص دهد و همچنان به هدف خود در تزریق نخستین دوز واکسن به تمامی بزرگسالان این کشور تا ماه جولای دست یابد.
به گزارش ایندیپندنت، این نهاد خیریه هشدار داده اگر بریتانیا واکسن‌هایش را با جهان سهیم نشود، احتمال دارد موفقیت برنامه واکسینه‌کردن عمومی این کشور «معکوس» شده و با موج دیگر بیماری ناشی از جهش‌های ویروس کرونا مواجه شود.
نمایندگی نهاد یونیسف در بریتانیا از دولت این کشور و کشورهای عضو «جی ۷» خواسته از ماه ژوئن واکسن‌هایی را که در اختیار دارند از طریق برنامه «کووکس» به اشتراک بگذارند تا اقشار آسیب‌پذیر بتوانند واکسینه شوند. این اقدام می‌تواند از گسترش جهش‌های ویروس جلوگیری کرده و اجتماع را به روی کودکان بگشاید.لیام سولیس، مدیر سیاستگذاری «یونیسف بریتانیا» به ایندیپندنت گفت: «ما با این واقعیت روبه‌رو بوده‌ایم که تولیدکنندگان جهانی واکسن در حال حاضر تحت فشار بسیاری قرار دارند. این امر کارایی کووکس و واکسیناسیون کشورهای فقیر یا با درآمد متوسط را محدود می‌کند.
سولیس گفت: «یکی از راه‌حل‌های مهم در کوتاه‌مدت بررسی میزان عرضه (واکسن) در کشورهای ثروتمند مثل بریتانیا و سایر کشورهای عضو «جی ۷» و سهیم‌شدن تعدادی از واکسن‌ها با کووکس است تا پیش‌بینی‌های مرتبط با کمبود واکسن تا حدی جبران شود.»