جنگ سهمیه در جزیره

نبرد سه تیم انگلیسی برای رسیدن به لیگ قهرمانان فصل بعد در روز آخر

جنگ سهمیه در جزیره

   فصل عجیب و غریب لیگ‌برتر انگلیس امروز به نقطه پایانش می‌رسد، فصلی که در نبود تماشاگران شروع شد و حالا با حضور محدود آنها در برخی از ورزشگاه‌ها تمام می‌شود. در پایان جدول هیچ استرس و هیجانی وجود ندارد زیرا از چند هفته پیش مشخص شده بود که فولام، وست برومویچ و شفیلد یونایتد به دسته یک سقوط کرده‌اند. جذاب‌ترین نکته روز پایانی جدال سه تیم دیگر برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل بعد است. دو تیم شهر منچستر سهیمه‌شان را قطعی کرده‌اند و سه تیم چلسی، لیورپول و لسترسیتی برای دو سهمیه باقی مانده می‌جنگند.
در این فصل اوضاع برای لیورپول خیلی عجیب رقم خورد. بعد از گذشت 14 هفته از شروع لیگ، شاگردان کلوپ با کسب 9 برد، چهار تساوی و تنها یک باخت در صدر بودند و هوادارانش رویای قهرمانی مجدد را در سر داشتند. اما همه چیز برای آنها به یک باره تغییر کرد و زمستانی سخت را پشت‌سر گذاشتند. تیمی که در طول فصل گذشته باخت‌هایش به اندازه انگشتان یک دست هم نبود، در فاصله 27 دسامبر تا 7 مارس، از 42 امتیاز ممکن فقط و فقط 12 امتیاز به دست آورد. تیمی که یکی از افتخاراتش نباختن در آنفیلد بود، در پنج بازی متوالی در خانه به برنلی، برایتون، منچسترسیتی، اورتون و فولام باخت. اما کلوپ به تدریج توانست اوضاع تیمش را بهبود بخشیده و با جایگزین کردن چند بازیکن جوان به جای مصدومان، خودش را به جمع بالانشین‌ها برساند. حالا این تیم برای قطعی کردن حضور خود در فصل بعد لیگ قهرمانان باید بازی امروزش مقابل کریستال پالاس را در خانه و در حضور حدود 10 هزار تماشاگرش شکست دهد تا حداقل کمی از تلخی‌های این فصل را فراموش کند.
تیم دیگر درگیر در این جنگ سهمیه، چلسی است که آن هم در این فصل فراز و نشیب زیادی داشته است. اوایل سال جاری میلادی بود که آبی‌های لندن در خانه به لسترسیتی باختند و بعد از آن توماس توخل جایگزین فرانک لمپارد شد. بعد از این تغییر، اوضاع چلسی به کلی دگرگون شد. زمانی که مربی آلمانی روی نیمکت چلسی نشست، این تیم در رده هشتم بود اما در ادامه و با کسب 11 پیروزی، پنج تساوی و تنها دو باخت خودش را تا جایگاه سوم بالا کشید. چلسی که از همین حالا در فکر فینال هفته بعد لیگ قهرمانان مقابل من‌سیتی است، باید امروز در خانه استون ویلا به پیروزی برسد تا جایگاه سومی‌اش قطعی شود.
در این میان، بدون شک تلخ‌ترین اتفاقات چند هفته اخیر برای طرفداران لسترسیتی رقم خورد. شاگردان برندان راجرز در تمام طول این فصل در جمع چهار تیم بالایی بودند اما مصدومیت‌های چند هفته اخیر و تمرکز این تیم روی فینال جام‌حذفی، باعث شد جایگاه‌شان را از دست بدهند. این تیم برای قطعی کردن حضورش در فصل بعد لیگ قهرمانان، اول باید تاتنهام را شکست دهد و بعد هم منتظر لغزش چلسی یا لیورپول باشد.