مشارکت بالا، قوی‌ترین ابزار دیپلماسی است

مشارکت بالا، قوی‌ترین ابزار دیپلماسی است

علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس

انتخابات تجلی مردم‌سالاری دینی است و اصل حضور مردم در صحنه انتخابات اهمیت بسیاری دارد زیرا مشارکت عمومی نشان‌دهنده همبستگی ملی است که این همبستگی می‌تواند در مقابل توطئه‌های دشمنان به کشور مصونیت‌بخش باشد. به تعبیر دیگر مشارکت پرشور مردم در انتخابات در واقع موجب افزایش ضریب امنیت ملی و تامین منافع شده و تاثیر بسیار مثبتی بر اقتصاد و دیپلماسی کشور خواهد داشت. حضور در انتخابات یکی از مستحکم‌ترین وسیله‌هایی است که می‌توان کشور را از دخالت بیگانگان محفوظ کرد. مشارکت بالای مردم در انتخابات نشان‌دهنده این است که آنها با چشم بینا اوضاع را رصد کرده و اجازه تعرض به کسی را نمی‌دهند.
حضور پرشور پیامی به بدخواهان است تا بدانند با ملتی در هم تنیده و منسجم روبه‌رو هستند که نسبت به حفظ استقلال و هویت ملی تلاش بیشتری دارند. به این ترتیب امنیت ملی کشور افزایش یافته و دیگر کشورها متوجه می‌شوند که دیگر نمی‌توانند با اعمال زور و تهدید از ملت ما امتیازی دریافت کنند.
در چنین روزهایی که جمهوری اسلامی در حال مذاکره است شرکت در انتخابات، قوی‌ترین ابزار برای مذاکره‌کنندگان برای به رخ کشیدن اقتدار ملی و ظرفیت ملی است تا کسانی که تصور می‌کنند رخنه‌ای در این صف منسجم ملت می‌توانند ایجاد کنند سیلی محکمی بخورند.
باز تاکید می‌کنم که حضور پررنگ مردم نشانگر زنده بودن یک ملت است، چرا که یک ملت زنده برای رفع مشکلات خود حرکت می‌کند. افزایش مشارکت نشانگر حساسیت مردم نسبت به اتفاقات پیرامونی و عدم سستی و کرختی آنهاست، زمانی باید وحشت کنیم که ماجراهای پیرامونی تفاوتی برای مردم نداشته باشد.
از سوی دیگر باید توجه داشته باشیم ملتی که نسبت به اتفاقات پیرامونی در کشور حساس نباشد قطعا در حوزه‌های علمی نیز تلاشی بسیاری برای قوی‌تر شدن نخواهد داشت اما حساسیت نسبت به اتفاقات کشور باعث می‌شود مردم برای اصلاح و بهبود امور در تمام عرصه‌ها نیز فعال و پویا باشند.
با توجه به این‌که امروز مهم‌ترین درد کشور مباحث اقتصادی است، در صورتی که مردم پای صندوق‌ها رفته و مشارکت بالایی داشته باشند ظرفیت ملی برای حل این مشکل نیز ایجاد می‌شود. بنابراین مردم حضور خود در انتخابات را بی‌تاثیر نشمارند چراکه به طور قطع حضور مردم تاثیرگذار است و سرنوشت ملت با انتخاب خودشان شکل می‌گیرد.