آنسوی مرز

آنسوی مرز

مرگ یک ایرانی در سقوط مرگبار تله‌کابین در ایتالیا
سقوط تله‌کابین در شمال ایتالیا مرگ 14نفر ازجمله یک مرد ایرانی را رقم زد.  این حادثه در منطقه پیمونت فقط یک‌روز پس از بازگشایی مسیرهای تله‌‌کابین‌‌های ایتالیا رخ داد. این تله‌‌کابین در حالی سقوط کرد که سرنشینان آن فقط 100متر با رسیدن به انتهای مسیر فاصله داشتند. سقوط تله‌کابین به کشته‌شدن حدود 14نفر ازجمله یک کودک منجر شد و همچنین یک کودک دیگر به‌شدت دچار مصدومیت شد. بیشتر قربانیان این حادثه در دم جان باختند و دو بازمانده آن که کودکانی 5و9ساله بوده اند به بیمارستان منتقل شدند اما یکی از آنها فوت شد.
علت این حادثه هنوز مشخص نیست اما گزارش‌های محلی حاکی از آن است که کابل تله‌کابین در فاصله حدود 300متری از بالای کوه دچار آسیب شده باشد. کابین از ارتفاع حدود 20متری سقوط‌کرده و پیش از آنکه با درختان برخورد کند چند بار غلت زده بود. محمد شاهسوندی، شهروند ۲۳ساله ایرانی ساکن ایتالیا نیز در میان قربانیان بود.

ناپدید‌شدن 170 کودک در پی فوران آتشفشان در کنگو
پس از فوران کوه آتشفشانی در جمهوری کنگو دست کم 15 تن کشته و صدها خانه تخریب شدند. بر اساس اعلام مقامات محلی در این حادثه آتشفشان «نیراگونگو» شنبه فوران کرد و موجب شد دست کم 15 تن کشته شده و بیش از 500 خانه تخریب شود. در اثر فوران این آتشفشان حدود 5000 نفر از ساکنان محل حادثه، شهر گوما را به سمت مرز روآندا ترک کردند. بیش از 170 کودک در این حادثه مفقود شده‌اند و مقامات سازمان ملل در حال سازماندهی مراکزی برای کمک به کودکان بی‌سرپرست هستند. به گفته مقامات محلی 9 نفر از قربانیان این حادثه هنگام فرار و در پی وقوع سانحه رانندگی کشته شده، چهار نفر قصد فرار از زندان را داشته‌اند و دو نفر نیز به دلیل سوختگی شدید فوت کرده‌اند. گدازه‌های آتشفشان به 17روستا خسارت وارد کرده و موجب تخریب سه مرکز بهداشتی، یک مدرسه و آسیب دیدن لوله آب شده است.