قتل رفیق نامزد دزد

قتل رفیق نامزد دزد

مرد جوان وقتی فهمید دوستش به او خیانت كرده و با نامزدش دوست شده است، او را در حوالی پارك چیتگر تهران به قتل رساند. متهم در جلسه محاكمه مدعی شد از قتل دوستش ناراحت نیست و او مستحق مرگ بود.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، رسیدگی به این پرونده از سال 1398 و پس از كشف جسد مردی افغان در حوالی پارك چیتگر آغاز شد. با حضور تیم جنایی در محل، مشخص شد او ابتدا هدف ضربه‌های سنگینی قرار گرفته و بعد با بند كفش خفه شده بود. با تحقیقات مقدماتی مشخص شد مقتول به نام ستار، چندی قبل برای كار به ایران آمده بود و با یكی از هموطنانش به نام امیر همخانه بود كه همزمان با جنایت امیر ناپدید شده بود.  تحقیقات روی امیر متمركز شد و چند ماه بعد هنگامی كه قصد ورود به ایران را داشت، شناسایی و دستگیر شد. متهم در تحقیقات ابتدایی به قتل اعتراف كرد و گفت: دوستم به من خیانت كرده و نامزدم را دزدیده بود. او مستحق مرگ بود. بعد از قتل به افغانستان رفتم و بعد از چند ماه به تصور این‌كه ماجرا فراموش شده به ایران برگشتم كه دستگیر شدم.
متهم در ادامه توانست رضایت اولیای دم را بگیرد و از مرگ نجات پیدا كند. دیروز متهم از جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه كیفری یك استان تهران پای میز محاكمه قرار گرفت. متهم در دفاعیاتش گفت: من و ستار برای كار به ایران آمدیم و با هم ارتباط دوستانه‌ای داشتیم. من در افغانستان نامزدی داشتم و قرار بود وقتی پول‌هایم را جمع كردم با هم ازدواج كنیم. روزی دو بار با هم حرف می زدیم اما ناگهان رفتارش تغییر كرد و سرد صحبت می كرد. یك روز ستار برای دیدن خانواده‌اش راهی افغانستان شد. من هم برای خانواده و نامزدم كادو خریدم و به او دادم تا به آنها برساند. وقتی ستار برگشت،نامزدم دیگر جواب تلفن هایم را نداد و فهمیدم ستار وقتی به دیدن نامزدم رفته تا كادوی مرا بدهد، او را فریب داده و به خودش علاقه‌مند كرده است. او خیانت كرده و مستحق مرگ بود. به همین دلیل او را به حوالی پارك چیتگر كشانده و ابتدا با چوب به او چند ضربه محكم زدم. وقتی روی زمین افتاد، با بند كفش خفه‌اش كردم.
متهم در آخرین دفاعیات خود گفت: از قتل ستار پشیمان نیستم و او مستحق مرگ بود.
پس از دفاعیات متهم، قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.