شكار فروشندگان گوشی در سایت دیوار

شكار فروشندگان گوشی در سایت دیوار

 مرد سابقه‌داری كه با فریب فروشندگان گوشی‌های تلفن همراه در سایت دیوار به سرقت‌های سریالی دست می‌زد، بازداشت شد.
به گزارش جام‌جم، از چندی پیش شكایت‌هایی در دستور كار پلیس آگاهی تهران قرار گرفت مبنی براین‌كه مردی به بهانه خرید گوشی‌های تلفن همراه فروشندگانی را كه در سایت دیوار آگهی داده بودند شناسایی كرده و آنها را برای انجام معامله به محله‌های خلوت شهر كشانده است. تحقیقات پلیسی نشان می‌داد سارق به بهانه واریز پول از طریق گوشی همراه از فروشندگان درخواست می‌كرده كه موجودی حساب خود را بررسی كنند یا اگر گوشی مورد معامله كارتن نداشته، از آنها می‌خواسته تا كارتن را بیاورند . همان موقع بعد از این ترفند با سرقت گوشی‌ها فرار می‌كرده و در برخی از سرقت‌هایش نیز به جای پول، چك‌های جعلی به فروشندگان پرداخت كرده و سرشان كلاه گذاشته است. تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این‌كه ماموران در بازبینی برخی از محل‌هایی كه سارق با شاكیان قرار ملاقات گذاشته و دوربین مداربسته در آنجا نصب شده بود تصویر ثبت شده او به‌دست آمد. 
او تحت تعقیب پلیس قرار داشت تا این‌كه چند روزپیش بازداشت شد. متهم با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شد و به افسر تحقیق گفت: با رصد درسایت دیوار افرادی كه آگهی فروش گوشی‌های تلفن همراه خود را گذاشته بودند شناسایی كرده و بعداز جلب اعتمادشان آنها را به محل قرار می‌كشاندم. با خودروهای پژو پرشیا و پراید سفیدرنگ در آنجا حاضر می‌شدم. با دیدن فروشندگان می‌خواستم كه كارتن آن را هم به من تحویل دهند. آنها گوشی را به من امانت می‌دادند تا بروند و كارتن را از خودرویشان بیاورند، من سوار خودرویم شده و به سرعت از محل دور می‌شدم. 
وی افزود: در تعدادی از سرقت‌ها نیز با نشان دادن صفحه‌ای جعلی بر روی گوشی تلفن‌همراهم مدعی می‌شدم پول را به حساب آنها واریز كرده‌ام، در ادامه از فروشندگان گوشی ‌ها می‌خواستم كه موجودی حساب خود را بررسی كنند كه به محض دور شدن آنها برای گرفتن صورت حساب، فرار می‌كردم و در برخی معامله‌ها در قبال دریافت گوشی‌ها به فروشندگان چك‌های جعلی می‌پرداختم. 
سرهنگ كارآگاه احمد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: تحقیقات از این متهم 27 ساله نشان می‌دادكه او سه فقره سابقه كیفری دارد و بیشتر سرقت‌هایش را در محله‌های غرب تهران انجام داده است. افرادی كه در دام این سارق گرفتار شده‌اند می‌توانند برای شكایت از او به اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه كنند.