روایت شاهدان از سقوط هواپیمای مرگ

روایت شاهدان از سقوط هواپیمای مرگ

یكی از شاهدان سقوط مرگبار هواپیمای باری به جام‌جم گفت: حدود ساعت هشت و نیم صبح بودکه صدای زوزه هواپیما را شنیدم. زمانی كه برای بررسی رد صدا به خیابان آمدم، دیدم هواپیمایی  در ارتفاع پایین در حال پرواز است، چند ثانیه بعد صدای انفجاری آمد.پس از وقوع حادثه ازدحام جمعیت در منطقه باعث شدحضورنیروهای امدادی به محل با مشكلاتی رو‌به‌رو شود. 
 وی افزود: همان موقع بود كه متوجه شدم هواپیما قبل از این حادثه به خانه ویلایی كه ساكنان آن در آنجا نبودند برخورد كرده است.  بخشی از این ویلا  را دود و آتش فرا گرفته بود. من و چند نفری از افراد بومی خودمان را به محل سقوط هواپیما رساندیم، هواپیما در حال سوختن بود و از بدنه آن آتش زبانه می‌كشید.  مردی را دیدیم كه سرو صورتش زخمی شده و لباس خلبانی به تن داشت. هواپیما دو تكه شده بود.او قبل از انفجار از هواپیما بیرون پریده بود. مردم با دیدن این صحنه با گوشی‌های تلفن همراهی كه به دست داشتند، به فیلمبرداری از آن مرد خلبان و صحنه سقوط هواپیما پرداختند که ماموران گوشی ها را گرفتند.
 مرد جوان ادامه داد: برخی هم آمده بودندكه به سرنشینان هواپیمایی كمك كنند. ماموران، اورژانس و آتش‌نشانان در محل حاضر شدند. دیگر اجازه كمك به افراد بومی را ندادند. 
 یكی دیگر از اهالی به جام‌جم گفت: بعد از اطلاع از سقوط این هواپیما به گمان این‌كه هواپیما ممكن است مسافربری بوده و افراد زیادی سرنشین آن باشند، همراه چند نفر از اهالی سراسیمه به سمت محل سقوط هواپیما رفتیم. هواپیما آتش گرفته و شعله‌های آتش و دود زبانه می‌كشید. می‌خواستیم كمك كنیم امامی‌ترسیدیم هواپیما یكباره منفجر شود. به همین خاطر سمت خانه‌های نزدیك محل حادثه  رفتیم. با زدن درخانه‌ها افرادی كه در آنجا حضور داشتند را مجبور به ترك خانه‌هایشان كردیم . به كمك آتش‌نشان‌ها شعله‌های آتش را خاموش كردیم و از خسارت بیشتر جلوگیری شد. 
دیروز اعلام شد خلبان پرواز، پیش از این در سانحه‌ای مشابه در فرودگاه مهرآباد توانسته بود هواپیما را پس از خروج از باند متوقف و از وقوع یک فاجعه جلوگیری کند.