پایان بویینگ 707وفادار

پایان بویینگ 707وفادار

     حسن روحانی، رئیس‌جمهور:
هواپیمایی که امروز صبح (دوشنبه) در حال انتقال گوشت بود برای تامین نیازهای شما بود. همه این کارها برای خدمت به شماست. ما در حال وارد کردن دام زنده و گوشت به کشور هستیم که این هواپیما که گوشت وارد می‌کند، دچار سانحه شد.

     فرج‌ا... افشار، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

گروه کارشناسی به محل سانحه اعزام شدند تا موضوع را بررسی کنند. پرونده در شعبه دوم بازپرسی دادسرای نظامی استان البرز در حال رسیدگی است.

     مجید موسوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی 
استان البرز:
هماهنگی‌های لازم انجام شد تا لاشه‌های گوشت که قابل مصرف نیستند، امحا شود. این محموله از مبدا محل سقوط تا محل امحا توسط کارشناسان مشایعت می‌شود.

     مسؤولان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس:

هواپیما به سمت فرودگاه پیام در حرکت بوده که خلبان به اشتباه در فرودگاه فتح کرج فرود آمده است. خلبان زمان ورود به باند نتوانسته هواپیما را کنترل کند و از انتهای باند خارج شده است.

     محمدجواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی:

اطلاعات اولیه حاکی است که تنها دلیل این حادثه خطای مهندس پرواز و خلبان ارزیابی شده است. هواپیما هیچ‌گونه نقص فنی نداشته است.

     حسن جهانشاهلو، دادستان فردیس در گفت‌وگو با مهر:

نزدیکی باند فرود فرودگاه فتح به باند فرودگاه پیام موجب اشتباه خلبان شده و وقتی متوجه اشتباه شده تلاش او برای بلند کردن هواپیما بی‌نتیجه بوده و به دیواره‌های شهرک مسکونی برخورد می‌کند. این صرفا گمان من است.

     رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور:

سازمان هواپیمایی منتظر دریافت اطلاعات اولیه تیم بررسی سانحه هواپیماست و بعد از آن می‌توان درباره ابعاد این سانحه اظهار نظر کرد.