تماس از یک منطقه نظامی

تماس از یک منطقه نظامی

همسر امید ضیایی هم می‌گوید شوهرش هنوز زنده است. او هم با اشاره به چهار دلیل دیگر خانواده‌ها برای زنده بودن خدمه به جام‌جم گفت: همسرم برای من یك خط شخصی خریده بود كه خودش فقط این شماره را داشت. اردیبهشت امسال از خارج با این خط تماس گرفته شد. خیلی سعی كردیم با فردی كه تماس گرفته، ارتباط برقرار كنیم اما نشد. ردیابی كردیم كه اعلام شد تماس از یك منطقه نظامی در آسیای‌شرقی گرفته شده است. با 12خانواده این تماس‌ها برقرار شده بود كه ما معتقدیم بی‌دلیل گرفته نشده است. این تماس‌ها از سیمكارت‌های یك بار مصرف گرفته می‌شود و ما نمی‌توانیم با تماس گیرنده‌ها ارتباط برقرار كنیم.
البته در این مدت بعضی‌ها هم سعی كردند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و نمكی روی زخم خانواده‌های چشم‌انتظار بودند. وی به یكی از این افراد اشاره كرد و گفت: مردی با تغییر صدا از یك باجه با خانواده‌ای تماس گرفته بود و خبر از زنده بودن خدمه سانچی داد كه با ردیابی متوجه شدیم تماس از باجه‌ای در حوالی میدان بهارستان بوده است. این فرد با قرار دادن دستمال روی دهانش صدای خود را تغییر داده بود.
همسر این خدمه سانچی ادامه داد: به ما می‌گویند پیكر خدمه پودر شده است. اگر بخواهیم این را قبول كنیم، چرا پیكر دو شهیدی كه روی عرشه پیدا شد، پودر نشده بود. دندان هم پودر نمی‌شود. می‌گوییم مدركی برای این ادعا ارائه کنید، اما هیچ مستندی ندارند. 
وی درباره ارتباط تماس‌ها با مژدگانی نیز گفت: تماس‌ها هیچ ارتباطی به تعیین مژدگانی از سوی خانواده خدمه سانچی ندارد و حدود سه ماه قبل از تعیین مژدگانی آغاز شده بود.