با همه مردم قوم و خویشم

مرجانه گلچین، بازیگر سریال نوروزی «مرّ قانون» از حال و هوای این روزهایش می‌گوید

با همه مردم قوم و خویشم

مرجانه گلچین از بازیگران زن دوست‌داشتنی تلویزیون و سینماست؛ بازیگری كه قدیمی‌ترها هنوز تصویر جوانی‌اش را با بازی در سریال مطرحی چون «آئینه» در خاطر دارند و جوان‌ترها هم گرچه او چند سالی از فضای بازیگری فاصله گرفته بود، با این حال تصویر دوران جدید بازیگری‌اش را در سریال‌های طنز و به‌ویژه مناسبتی‌های نوروز و ماه رمضان به یاد می‌آورند.
گلچین بازیگری را خیلی زود و از دوران نوجوانی شروع كرد و ایفای نقش‌های متفاوت تلویزیونی در آئینه كه مجموعه‌ای اپیزودیك و قسمت قسمت بود، نقطه عطفی در كارنامه او، به‌ویژه در سال‌هایی كه حجم تولیدات نمایشی تلویزیون كمتر و مخاطبانش بیشتر بود، محسوب می‌شد. با این حال، این بازیگر در همان سال‌های اوج شهرتی كه متاثر از بازی در آئینه برایش ایجاد شده بود، چند سالی ایران را ترك كرد و از عرصه فعالیت دور ماند. هرچند بازگشتش هم باز با استقبال مواجه شد و بازی در مجموعه‌های موفق و محبوبی چون «زیرزمین» و «بزنگاه» دوباره او را به روزهای اوج بازگرداند.
از ویژگی‌هایی كه تماشای بازی گلچین را برای مخاطبان دوست‌داشتنی‌تر می‌كند، تصویر ملموس و گرمی است كه او از بخش عمده‌ای از زنان سنتی جامعه ایران ارائه می‌دهد. زنانی عموما خانه‌دار و مسؤول خانه و خانواده كه در عین حال شیرینی‌های مخصوص خود را هم دارند و این حلاوت حتی در عصبانی بودن‌ها و دغدغه داشتن‌هایشان نسبت به خانواده و فرزندان دیده می‌شود.
این بازیگر این روزها با بازی در مجموعه تلویزیونی «مر قانون» كه برای پخش در ایام نوروز تدارك دیده می‌شود، دوباره حضور در این فضای طنز و شیرین را تجربه می‌كند. گلچین متولد دوم اسفند ماه هم هست و این همزمانی موجب شد تا با او گفت‌وگو كنیم و از نقشش در این مجموعه تلویزیونی و حس و حال این روزها به بهانه تولدش بپرسیم. این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.
ادامه در صفحه 6