شركت‌های دانش بنیان دارای اسناد «اخزا» تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت می‌كنند

شركت‌های دانش بنیان دارای اسناد «اخزا» تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت می‌كنند

رئیس صندوق نوآوری و شكوفایی از اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به شركت‌های دانش‌بنیان دارای اسناد خزانه اسلامی (اخزا) خبر داد. به گزارش جام‌جم و به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شكوفایی، دكتر علی وحدت درخصوص خدمات تامین مالی صندوق نوآوری و شكوفایی مرتبط با اسناد خزانه اسلامی شركت‌های دانش‌بنیان، این اسناد را نوعی از ابزارهای مالی اسلامی عنوان كرد و گفت: اسناد اخزا عبارت است از اوراق بدهی با نام موسوم به اوراق اسناد خزانه اسلامی كه از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌شود و قابلیت معامله در بازار سرمایه را دارد.
وی افزود: در این راستا شركت‌های دانش‌بنیانی كه با دستگاه‌های اجرایی و سایر سازمان‌ها و نهادها برای فروش محصولات دانش‌بنیان قرارداد داشته یا دارند و طبق ساز و كار اجرایی دولت جمهوری اسلامی ایران، تمام یا بخشی از مطالبه خود بابت این قرارداد را از طریق اسناد اخزا دریافت كرده‌اند، می‌توانند مطابق با حمایت صندوق نوآوری و شكوفایی، تسهیلات بانكی قرض‌الحسنه دریافت كنند.
وحدت تصریح كرد: این تسهیلات به صورت یكجا و معادل با حداكثر نیمی از مبلغ اخزای مرتبط با فروش محصولات دانش‌بنیان با نرخ كارمزد سالانه 4 درصد، حداكثر تا سقف پنج میلیارد تومان برای هر شركت از طریق بانك پرداخت می‌شود. به گفته وی، سررسید بازپرداخت این تسهیلات مطابق با زمان سررسید اخزای ارائه‌شده تعیین می‌شود و تمام اخزای ارائه‌شده (معادل دو برابر تسهیلات پرداختی) در رهن بانك قرار خواهد گرفت.