همه «ترین»‌های امسال

همه «ترین»‌های امسال


 چشم روی هم گذاشتیم، دیدیم رسیده‌ایم به صفحه‌های آخر تقویم. بهار این پا و آن پا می‌كند كه بیاید و زمستان هم بساطش را جمع می‌كند كه برود. از سیزده به‌در همین امسال كه آمدیم روزنامه و روز طبیعت را به نوشتن گذراندیم تا حالا كه چند روز آخر سال است، اصلا گذر زمان را حس نكردیم كنار شما و همكارانمان از كار لذت بردیم. واقعیتش این است حال خوشی كه در صفحه‌ها می‌بینید، اینجا در روزنامه و در سرویس فرهنگ و هنر حاكم است. آنقدر كه سوژه‌های گزارش‌هایمان را هم با هم بررسی می‌كنیم، به هم ایده می‌دهیم و خلاصه همه جوره همكاری‌هایی داریم كه نتایجش در همین صفحه‌ها منتشر می‌شود و می‌خوانید.
این همه را گفتم كه بگویم ما این روزهای آخر باید مثل زمستان كوله‌بارمان را جمع كنیم و برویم تا بهار برگردیم، اما خب... چه كنیم كه داریم مثل بهار هی این پا و آن پا می‌كنیم، البته بهار برای آمدن و ما برای نرفتن... بگذریم و برویم سراغ صفحات امروزمان...
ایسپا یك نظرسنجی تازه منتشر كرده كه نشان می‌دهد اوضاع مخاطبان سینما و تئاتر در ایران چطور است. زینب مرتضایی‌فرد رفته سراغ این آمارها و آنها را در قالب نمودار بررسی كرده است. گزارشی هم در همین صفحه منتشر شده و می‌توانید بخوانیدش و ببینید شما جزو كدام دسته از مخاطبان این هنرها هستید.
البته احتمال می‌دهیم اگر آمار مفصل‌تری منتشر می‌شد مخاطبان کنسرت‌ها از تعداد مخاطبان تئاتر هم کمتر بودند. هرچند این را هم می‌دانیم که در آمار کامل‌تر اوضاع کتاب و نشر و هنرهای تجسمی چندان مطلوب نخواهد بود.
در صفحه 10 و 11 هم بچه‌های گروه فرهنگ و هنر رفتــــه‌اند سراغ ترین‌های امسال. همه با هم كلی بحث كـــرده و مهم‌تـــــرین و جنجالی‌ترین اتفاقات هنری و فرهنگی سال 97 را شكار كرده و به آنها پرداخته‌اند. اگر مخاطب جدی هنر هم نباشید، باز حتما با چند مورد از این حاشیه‌ها و اتفاقات برخورد كرده‌اید و می‌توانید تحلیل‌های موجود را درباره‌شان بخوانید. ورق بزنید و ببینید چقدر انتخاب ما و شما به هم نزدیك است و در تحلیل آنها هم تا چه اندازه با ما موافق هستید.
اما در صفحه 12 چه خبر است؟ اول از همه این را بگوییم كه كیكاووس‌خان زیاری آخرین صفحه سینمای جهان سال  97 را برایتان تدارك دیده و باز هم رفته سراغ سر تا سر دنیا تا ببیند سینما چه خبر است و بعد هم جذاب‌ترین‌هایش را برایتان تدارك دیده است. این صفحه را خوب ببینید، شاید برای شكارهای نوروزی‌تان از میان فیلم‌های سینمایی هم كه همكارمان به آنها پرداخته انتخاب كنید.