بازداشت هكر 17 ساله

بازداشت هكر 17 ساله

پسر ۱۷ ساله كه عامل نفوذ به سایت كانون وكلای خراسان رضوی بود، بازداشت شد. تحقیقات نشان می‌داد او چند سایت دیگر را هم هك كرده است.
قاضی مهدی حقدادی، سرپرست دادسرای فضای مجازی خراسان رضوی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: حدود یك ماه پیش  گزارشی به دادسرا اعلام شد مبنی بر این كه سایت كانون وكلای مركز خراسان رضوی مورد حمله سایبری قرار گرفته و هك شده است. پرونده‌‌ای در این باره تشكیل شد و تحقیقات پلیس فتا برای دستگیری فرد هكر آغاز شد.   وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده ارائه‌دهنده خدمات به سایت كانون وكلای استان یك شركت خصوصی بوده و فردی كه در این محل مسؤول پشتیبانی بود، نتوانست اطلاعات دقیقی به كارشناسان بدهد. این در حالی بود كه در جریان تحقیقات ماموران ردپای پسر 17ساله را در این باره به دست آوردند.
حقدادی ادامه داد: در جریان تحقیقات مشخص شد این متهم و اعضای كانال تلگرامی معروف به اشرار با هم در ارتباط هستند و پس از هك كردن سایت مذكور، در كانال تلگرامی متنی قرار داده و در آن نوشته كه ما سایت دادگستری خراسان رضوی را هك كرده‌ایم. سرانجام با هماهنگی قضایی هكر نوجوان بازداشت شد. این نوجوان همچنین سایت شهرداری بابل را هك كرده و با تعدادی از سایت‌های معاندان نیز همكاری داشته است. او حتی اعتراف كرده می‌خواسته به سایت دادگستری نفوذ و آن را هك كند، اما چون  اطلاعات كافی نسبت به این سایت نداشته، به سایت كانون وكلای خراسان رضوی ورود و آن را هك كرده است.