سخت‌ترین امتحان  شفر    و   استقلال

بازی مرگ و زندگی برای مرد آلمانی از راه رسید

سخت‌ترین امتحان شفر و استقلال

عقربه‌های ساعت كه 21:30 امشب را نشان بدهد، حساس‌ترین بازی فصل استقلال آغاز می‌شود: سومین بازی این فصل آبی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال عربستان. استقلال در شبی كه از كمترین مزایای میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا محروم است، باید در ورزشگاه الاهلی دوحه از الهلال عربستان پذیرایی كند. هر دو تیم نسبت به فصل قبل تغییراتی داشته‌اند. نه الهلال آن تیم ضعیف فصل قبل است و نه استقلال آن تیم سر حال گذشته. الهلال با خریدهای گران‌قیمت، چهره خود را عوض كرده و قصد دارد ناكامی وحشتناك فصل قبل را پاك كند و 6 امتیاز از دو بازی اول، نشان از همین موضوع دارد.
در مقابل، استقلال با مجموعه‌ای از بدبیاری‌ها به این بازی رسید. شكست در بازی مهم لیگ برتر مقابل رقیب دیرینه آن هم با آن حجم عظیم از حاشیه‌های مخرب و بلافاصله تساوی مقابل سایپا (كه امیدهای این تیم برای قهرمانی در لیگ برتر را به طور كامل از بین برد)، روحیه تیم را پایین آورده و وینفرد شفر تلاش كرد در ساعات حضور در قطر، روح و فكر بازیكنانش را از هر نظر ترمیم كند.
 حالا با از دست رفتن جام حذفی و لیگ برتر ایران، تنها یك جام برای آبی‌ها باقی مانده و شفر این را از همه بهتر می‌داند. استقلال از دو بازی اول فقط یك امتیاز گرفته و اگر در بازی امشب هم شكست بخورد، عملا لیگ قهرمانان را هم از دست خواهد داد كه شفر نمی‌خواهد چنین فرجامی داشته باشد. شكست برابر الدحیل و توقف غیرمنتظره برابر العین در تهران، راهی جز برد پیش پای آبی‌ها نگذاشته است؛ البته رسیدن به این خواسته دشوار است چون حریف آنها تیمی پرستاره و پولدار به نام الهلال عربستان است.
حاشیه‌های ویران‌كننده
حاشیه‌های ویران‌كننده دربی، دامن مهدی رحمتی را گرفت و در بازی با سایپا او را نیمكت‌نشین كرد و حتی شعار سكوها علیه او را هم شنیدیم. به این ترتیب سیدحسین حسینی گزینه قطعی برای چارچوب دروازه است. اگر روزبه چشمی مجوز لازم برای بازی امشب را از كادر پزشكی بگیرد، در كنار محمد دانشگر قرار خواهد گرفت. اگر این گونه باشد، پژمان منتظری و میلاد زكی‌پور در دو سوی دفاع بازی خواهند كرد.
علی كریمی، داریوش شجاعیان و امید نورافكن همه امید شفر برای كمربند تیم در خط میانی هستند تا امكان بازیسازی را از هافبك‌های گران‌قیمت الهلال بگیرند.
فرشید اسماعیلی بعد از چیپ نابودكننده‌اش در دربی (كه به شكست استقلال منجر شد)، دوباره به تركیب تیم برگشته و پاتوسی و ایسما را هم در كنارش می‌بیند. البته استقلال خوش‌شانس است كه در صورت نیاز می‌تواند از صیادمنش و منشا در خط حمله استفاده كند.
یك پیش‌فرض دیگر هم درباره بازی امشب وجود دارد: شفر با تفكری كاملا ریسكی برای برد به میدان برود و یك بازیكن از خط میانی كم كرده و تیمش را با یك مهاجم بیشتر آرایش دهد كه در این صورت منشا جایگزین شجاعیان خواهد شد.
زوران مامیچ، سرمربی الهلال مانند شفر همه امیدهایش در لیگ داخلی از دست نداده است. گرچه نتایج درخشان النصر در 6 بازی اخیر موجب شده این تیم با 61 امتیاز در صدر قرار بگیرد؛ اما الهلال فقط یك امتیاز با صدرنشین فاصله دارد و هنوز به قهرمانی در لیگ عربستان امیدوار است. البته از یك نظر هر دو مربی شبیه هم هستند و آن هم نتایج نه چندان خوب آنها در لیگ داخلی است و كار مامیچ به دلیل همین نتایج به تهدید باشگاه الهلال هم كشیده است. از این منظر شاید بتوان گفت هر دو مربی در این بازی روی لبه تیغ قرار دارند.
شب سرنوشت ذوب‌آهن
ساعت 20:10 امشب ذوب‌آهن در دبی سومین بازی خود در این فصل را مقابل الوصل امارات آغاز می‌كند. برد عجیب در برابر النصر عربستان در بازی هفته دوم موجب شد سبزهای ایران در رده دوم جدول گروه اول قرار بگیرند. بازی ذوب‌آهن 4 امتیازی و الوصل 3 امتیازی، تكلیف یكی از دو تیم صعودكننده از این گروه را مشخص خواهد كرد. اگر ذوب‌آهن بتواند از بازی امشب هم مانند بازی مقابل النصر 3 امتیاز كسب كند، راه صعود خود را هموار خواهد كرد.