فریدون زندی: پنالتی استقلال گل می‌شد دربی را می‌برد

فریدون زندی: پنالتی استقلال گل می‌شد دربی را می‌برد


استقلال تهران عید بدی داشت. آنها دربی را باختند تا از كورس قهرمانی عقب بیفتند. تساوی مقابل سایپا هم آنها را عقب‌تر انداخت تا حالا با صدر جدول 7 امتیاز اختلاف داشته باشند. با این شرایط دیگر طرفداران استقلال امیدی به قهرمانی این تیم در لیگ برتر ندارند. حالا استقلال مانده و لیگ قهرمانان آسیا. اگر این تیم مقابل الهلال هم شكست بخورد این جام را هم از دست می‌دهد و شانس چندانی برای صعود نخواهد داشت. این احتمالا پایان كار شفر در استقلال هم خواهد بود. فریدون زندی چهره محبوب آبی‌ها كه این روزها در آلمان به سر می‌برد هم نگران وضعیت این تیم است.
او درباره دربی و شكست آبی‌ها در این مسابقه می‌گوید: «پیش‌بینی‌ها قبل از مسابقه این بود كه استقلال برنده می‌شود ولی همان‌طور كه قبلا هم بارها گفته‌ایم به هیچ وجه دربی قابل پیش بینی نیست. خیلی وقت‌ها شده تیمی كه شرایط بهتری داشته بازی را باخته است. به همین خاطر قبل از این دربی هم نمی‌شد پیش‌بینی كرد. دوم تیم در كورس بودند و توقع ما استقلالی‌ها این بود كه تیم بر نده باشد. به نظرم اگر پنالتی گل می‌شد و استقلال نیمه اول را مساوی به رختكن می‌رفت می‌توانست نیمه دوم را هم ببرد. خراب شدن آن پنالتی واقعا روی روحیه تیم اثر داشت. در نیمه دوم هم تیم تلاشش را كرد ولی پرسپولیس خیلی خوب فضاها را بسته بود. به نظرم تیم از نظر روحی و روانی نتوانست غالب شود و بازی را باخت.» او درباره دلخوری هواداران توضیح می‌دهد: «این چیزها طبیعی است. هوادار همیشه به ورزشگاه می‌رود كه برد تیم را ببیند. بازیكنان نباید از واكنش هواداران ناراحت شوند. نباید فراموش كرد كه هواداران در هر شرایطی كنار تیم بوده‌اند. در سرما و گرما. آنها مالك واقعی استقلال هستند و به همین خاطر حق دارند ناراحت باشند. ولی آنها همیشه حمایت كرده‌اند و دیدید كه برای بازی سایپا هم چقدر هوادار آمده بودند. امیدوارم استقلال در آسیا موفق باشد و دل هواداران را شاد كند.»
آبی‌ها باید با الهلال بازی كنند و این بازی واقعا سخت خواهد بود. فریدون در این باره هم می‌گوید: «بردن الهلال سخت است ولی استقلال می‌تواند. الان تیم چیزی برای از دست دادن ندارد. باید بازی‌های قبل را فراموش كنند. دربی و بازی سایپا تمام شد و رفت. الان الهلال از همه چیز مهم‌تر است. باید همیشه در فوتبال نگاه رو به جلو داشت. نباید به گذشته فكر كرد. استقلال بازی‌های خیلی حساسی در پیش دارد. تیم، قهرمانی در لیگ را از دست داده و به نظرم باید در آسیا بهترین نتایج را به‌دست بیاورد.»