داربی سكوت

داربی سكوت


همه تعاریفی را كه از یك داربی می‌شناسیم، باید كنار بگذاریم وقتی دو تیم سایپا و پیكان قرار است با هم روبه‌رو شوند. این بازی هم نبرد دو تیم همشهری است. همان داربی یا شهرآورد، اما اینجا خبری از هیجان نیست، خبری از التهاب نیست و از همه بدتر، خبری از تماشاگر نیست.
«داربی در سكوت» بهترین واژه‌ای بود كه حسین فركی در نشست خبری این بازی از آن استفاده كرد. سرمربی پیكان گفت: «داربی خودروسازان در سكوت برگزار می‌شود چون معنای داربی در این است كه هواداران حضور پیدا كنند، اما این طور نیست و ما یك داربی در سكوت و بی‌هوادار و یك بازی معمولی خواهیم داشت.» فركی از زمان برگزاری بازی هم ناراضی است: «ما قرار بود این بازی را هفته دوم دور برگشت انجام دهیم، اما به هفته پایانی سال انتقال پیدا كرد. آن زمان شرایط تیم ما خوب بود اما حالا در بدترین شرایط به مصاف سایپا می‌رویم.»
در مقابل علی دایی، نگاه جدی‌تری به بازی امروز دارد. سرمربی سایپا در نشست خبری گفت: «نتیجه این بازی برای ما مهم است، چون ما را دوباره جزو شش تیم برتر لیگ می‌كند. خیلی امید داریم این بازی را ببریم. تیم‌هایی مثل ما می‌توانند سرنوشت قهرمان را تعیین كنند. ما هشت بازی داریم و در این هشت بازی سعی می‌كنیم تمام امتیازات لازم را بگیریم.»
جالب آن‌كه فاصله سایپا و پیكان در جدول، فقط 3 امتیاز است و اگر پیكان بتواند این بازی را ببرد، با سایپا در امتیاز 28 مساوی می‌شود. سایپا اما با این برد 31 امتیازی می‌شود و بالاتر از پارس جنوبی و فولاد، به رده ششم صعود می‌كند. تیم علی دایی، هفته آینده در یك بازی حساس باید مقابل پرسپولیسی به میدان برود كه هفته گذشته، با دو گل مقابل پیكان به پیروزی رسید. مصاف امروز سایپا و پیكان، ساعت ۱۷ در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار می‌شود و حسن اكرمی به عنوان داور این بازی را سوت خواهد زد.