زلاتکو در مسیر برانکو؟!

حضور دالیچ در تمرین تیم پرسپولیس شایعات پیرامون رابطه بین او فدراسیون فوتبال را داغتر کرد

زلاتکو در مسیر برانکو؟!

كلافی كه دست فدراسیون فوتبال است و آن را بین انگشتان خود بازی می‌دهد اصلا هم كلاف سردرگمی نیست. چند روز پیش محمود اسلامیان، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال در مصاحبه ای گفت كه سرمربی تیم ملی تا اواخر فروردین مشخص می‌شود، یعنی همین چند روز آینده. نه فقط از اسلامیان، بلكه از هر كسی نزدیك به فدراسیون فوتبال درباره سرمربی تیم ملی سؤال كنید نام هر كسی را به عنوان جانشین كی‌روش اعلام می‌كند غیر از برانكو و قطبی! نام برانكو همان زمان كه هنوز كی‌روش از ایران نرفته بود هم سرزبان‌ها بود. اصلا ماجرای درگیری بین او و كی‌روش از همین جا آغاز شد كه كی‌روش مدعی بود برانكو می‌خواهد جای او را در تیم ملی بگیرد، اما افشین قطبی كه به‌تازگی خبر سرمربی شدنش شنیده شده، گزینه سوم یا حتی چهارم فدراسیون فوتبال است.
داستان از این قرار است كه بر اساس اخبار رسیده هر چقدر هم كه طرفین اصل اتفاق افتاده را تكذیب كنند، اما باز هم برانكو گزینه اصلی سرمربیگری تیم ملی است. البته از دید فدراسیون فوتبال و نه وزارت ورزش و جوانان. در حال حاضر و با توجه به گرانی دلار یك مربی با استانداردهای بین‌المللی هزینه زیادی را روی دست فدراسیون می‌گذارد. فرض را بر این بگذاریم كه آقای ایكس كه یك مربی خوب خارجی است باید به ایران بیاید. شكی وجود ندارد كه اگر دستمزد او بیشتر از كی‌روش نباشد، قطعا كمتر نخواهد بود. در شرایط بد اقتصادی كشور، فدراسیون كه آهی در بساط ندارد باید 30 درصد در همان ابتدای كار به حساب آقای مربی واریز كند. 30 درصدی كه با توجه به بزرگ بودن نام سرمربیان، در شرایط فعلی برای فدراسیون امری غیر‌ممكن است. به همین دلیل هم هست كه نام گزینه‌هایی چون برانكو، قطبی و الكساندر نوری به گوش می‌رسد و دلیل آن هم فقط به مسائل مالی بر‌می‌گردد. طبیعی است كه توافق با برانكو، قطبی و نوری به‌مراتب راحت‌تر از گزینه‌های شاخص در فوتبال جهان است. البته فدراسیونی‌ها هنوز در حال مذاكره با چند گزینه خارجی هستند كه در صورت به توافق نرسیدن با آنها احتمالا نام برانكو یا افشین قطبی را به عنوان سرمربی تیم ملی اعلام خواهند كرد. اتفاقی كه تا به امروز افتاده همین است مگر این‌كه شرایط در روزهای آینده تغییر كند و یكی از گزینه‌های خارج از ایران فدراسیون فوتبال، به پیشنهاد ایران پاسخ مثبت بدهد.
​​​​​​​
دالیچ دوباره سر زبان‌ها افتاد
در بحبوحه درگیری‌های كی‌روش و برانكو، نامی برای هدایت تیم ملی ایران مطرح شد كه حواس‌ها را به خودش پرت كرد؛ یعنی زلاتكو دالیچ. آن زمان دالیچ قرارداد خودش را به‌تازگی با تیم ملی كرواسی تمدید كرده بود و هنوز هم كه هنوز است هدایت این تیم را برعهده دارد. تیمی كه با آن به عنوان نایب‌قهرمانی جهان رسید. با این حال دیدار روز گذشته او و برانكو در دبی یك‌بار دیگر این شایعه را به وجود آورد كه حرف،حرف حضور او در تیم ملی ایران است. شایعات از این می‌گفتند كه حتی خود برانكو قرار است واسطه شود تا زمینه حضور هموطنش روی نیمكت تیم ملی ایران را فراهم كند. همه چیز در حد، حدس و گمان است و شاید در نهایت گزینه‌ای هدایت ایران را به‌عهده بگیرد كه به قول هواداران سورپرایز باشد.