منچستر به دنبال معجزه

بارسا و یونایتد؛ مهمترین بازی امشب را برگزار می کنند

منچستر به دنبال معجزه

هر شبی كه بارسا و یووه در لالیگا و سری A بازی دارند، طرفداران فوتبال منتظر درخششی دوباره از لیونل مسی در اسپانیا و كریس رونالدو در ایتالیا هستند. 
بر همین اساس هیچ چیز برای هواداران فوتبال بهتر از این نیست كه امشب بارسا و یووه در لیگ قهرمانان اروپا مقابل حریفان خود به میدان می‌روند و بی شك این دو ستاره می‌توانند نقش مهمی در نتیجه گرفتن تیم‌شان داشته باشند. یووه پس از هت‌تریك كریس مقابل اتلتیكو، باید امشب در زمین آژاكسی به میدان برود كه رئال مادرید را حذف كرده است. 
بارسا هم بعد از پشت سر گذاشتن لیون باید مقابل منچستری قرار بگیرد كه در مرحله قبلی یك بازگشت فوق‌العاده مقابل پاری‌سن ژرمن داشته‌است.
از سال 2009 تاكنون بارسا و منچستر فقط دو بار مقابل هم قرار گرفتند كه مربوط به فینال فصل‌های 2009 و 2011 بود كه كاتالان‌ها در هردو آنها پیروز از زمین بیرون آمدند. مسی، پیكه و بوسكتس در واقع سه بازیكنی هستند كه در دو فینال یاد شده در تركیب بارسا بودند. از جمع منچستری‌ها هم فقط مایكل كریك حضور دارد كه این روزها دستیار سولسشر روی نیمكت شیاطین سرخ است. از سوی دیگر، منچستری‌ها چندان خاطره خوبی از تقابل با بارسا ندارند زیرا سنگین‌ترین شكست آنها در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا مقابل این تیم و در مرحله گروهی فصل 95-94 رقم خورد كه با نتیجه 4 بر صفر مغلوب كاتالان ها شدند.
شیاطین سرخ در این فصل لیگ قهرمانان با تیم اسپانیایی والنسیا هم گروه بود كه در دو بازی رفت و برگشت تنها یك امتیاز به دست آورد. نتایج این فصل قرمزهای منچستر مقابل والنسیا به این معنا است كه این تیم در 15 بازی قبلی خود مقابل تیم‌های اسپانیایی فقط دو برد به دست آورده و 6 تساوی و 7 شكست در كارنامه‌شان ثبت شده است. بارسا نیز این فصل در مرحله گروهی با تیم انگلیسی تاتنهام همگروه بود كه در دو بازی رفت و برگشت 4 امتیاز به دست آورد. با این نتایج نیز بارسا در 13 بازی قبلی خود مقابل تیم‌های انگلیسی تنها یك شكست به دست آورده است.
در دیگر بازی امشب، دو تیمی مقابل هم قرار می‌گیرند كه در بازی برگشت مرحله قبل با یك كامبك فوق‌العاده پا به مرحله یك‌چهارم نهایی گذاشتند. این برای اولین‌بار از فصل 2003 ـ 2002 است كه آژاكس توانسته به مرحله یك‌چهارم نهایی برسد. از سوی دیگر، در حالی كه یووه تلاش می‌كند برای سومین بار در پنج سال گذشته به نیمه نهایی برسد، آژاكس می‌خواهد بعد از 23 سال پا به نیمه‌نهایی بگذارد. تنها نگرانی طرفداران بانوی پیر برای این بازی، مصدومیت كریس بود كه روز گذشته رسانه‌ها اعلام كردند به تمرینات بازگشته و احتمالا امشب در آمستردام به میدان می‌رود.