امیدوارم یك مربی بزرگ به ایران بیاید

جهانبخش: از حمایت هواداران ممنونم، ولی به كسی توهین نكنند

امیدوارم یك مربی بزرگ به ایران بیاید

علیرضا جهانبخش، وینگر چپ تیم ملی در گفت‌وگو با جام‌جم درباره آخرین شرایط خود در لیگ برتر، وضعیت تیم ملی، مربی آینده ایران و... توضیحاتی می‌دهد. او معتقد است باید بعد از كارلوس كی‌روش یك مربی بزرگ به تیم ملی بیاید، چراكه ایران پتانسیل زیادی دارد و با یك انتخاب خوب می‌تواند حتی در جام جهانی قطر خوش بدرخشد.

 رفتن به جام ملت‌ها و دوری از لیگ برتر چقدر تو را عقب انداخت؟
البته باید به این نكته اشاره كنم كه واقعا كادر پزشكی و آقای كی‌روش خیلی زحمت كشیدند تا من به جام ملت‌ها برسم. برای من همیشه اولویت تیم ملی است نه باشگاه. به هر حال تیم ملی كشورم است و وظیفه دارم در هر شرایطی كه می‌توانم كنارش باشم، اما این نكته درست است كه به هر حال وقتی مدتی دور هستید از بقیه عقب می‌افتد. این قاعده شامل حال من هم شد، ولی در بازگشت تمام تمركزم را گذاشتم و تلاشم این بود كه بتوانم در لیگ برتر فیكس باشم. خدا را شكر تلاش هایم نتیجه داده و الان در شرایط خوبی هستم.

 بحث درباره آینده تیم ملی زیاد است. هنوز سرمربی تیم ملی انتخاب نشده است. نظر تو در این باره چیست؟
من كه بازیكن هستم و نمی‌توانم نظری بدهم، ولی امیدوارم بهترین گزینه برای نیمكت ایران انتخاب شود. ما قبل از این مربی بزرگی چون كی‌روش داشته‌ایم. به نظر من حیف شد كه او از تیم ملی رفت. كی‌روش مربی بزرگی بود و در این  هشت سالی كه حضور داشت توانست تیم ملی را تبدیل به یك قدرت كند. این را خارجی‌ها هم می‌گویند. در انگلیس همه از كی‌روش تعریف می‌كنند و می‌گویند او خیلی مربی بزرگی است. اگر بزرگ نبود كه به كلمبیا نمی‌رفت. آنها از تیم‌های خوب جهان هستند. در هر صورت برای كی‌روش آرزوی بهترین‌ها را دارم و امیدوارم ما هم بتوانیم یك مربی بزرگ در حد او بیاوریم.

 تیم فعلی می‌تواند در آینده به موفقیت‌هایی   برسد؟ 
قطعا مهم‌ترین هدف ما این است كه بتوانیم به جام جهانی قطر صعود كنیم. همان‌طور كه دیدید واقعا تیم‌ها در آسیا قدرت گرفته‌اند. كار واقعا سخت خواهد بود ولی ان‌شاءا... اگر یك مربی بزرگ و خوب بیاوریم و بتوانیم اتحاد تیم فعلی را حفظ كنیم، می‌توانیم نتایج خوبی به دست بیاوریم و علاوه بر صعود به جام جهانی قطر، حتی نتایج خوبی در این رقابت‌ها به دست بیاوریم، چون الان واقعا با تجربه هستیم. تجربه حضور در دو جام‌جهانی متوالی را داریم. امیدوارم یك مربی بزرگ به ایران بیاید.

 اخیرا هم به خاطر درگیری تو و كایل  واكر، مدافع منچستر سیتی هواداران به پیج او حمله كردند.
راستش من از حمایت هواداران ممنون هستم، ولی به كسی توهین نكنند. به هر حال ما مردمی با فرهنگ غنی هستیم. اشكالی ندارد حمایت كردن، ولی این‌كه حمایت همراه با توهین باشد اصلا خوب نیست. ما راحت می‌توانیم حرفمان را بزنیم بدون این‌كه بخواهیم به كسی توهین كنیم.

 چرا او از زمین بازی اخراج نشد؟
من خودم هم مانده‌ام چرا واكر از زمین اخراج نشد. او به صورت من ضربه زد. با ویدئو چك هم صحنه را بررسی كردند. به نظرم هر داور دیگری بود كارت قرمز نشان می‌داد.

 البته استوك تو هم با كمر او برخورد داشت.
بله. ولی واقعا ناخواسته بود. در آن لحظه پایم روی كمر او رفت و واقعا عمد و قصدی از این كار نداشتم.می خواستم توپ را بگیرم. منتهی او مقابل من زمین خورد و نتوانستم خودم را كنترل كنم.
​​​​​​​
 رسانه‌های انگلیسی چه اعتقادی داشتند؟
همه اعتقاد داشتند كه باید از بازی اخراج می‌شد. درست است استوك من برخورد داشت ولی بر سر تصاحب توپ بود، اما او به عمد به صورت من زد و باید كارت قرمز مستقیم می‌گرفت و از زمین بازی بیرون می‌رفت. ولی داور چنین تصمیمی نگرفت.