صدای ما را از وسط معرکه می‌شنوید!

گپ‌وگفت جام‌جم با خبرنگاران صداوسیما حاضر در مناطق سیل‌زده

صدای ما را از وسط معرکه می‌شنوید!

امسال عید كه از راه رسید، به جای بوی خوش و شیرینی و روزهای خوب، با خودش سیل را به همراه آورد و ویرانگری و حجم آسیبی كه نیمی از ایران را
به صورت فیزیكی و قلب‌های همه‌ ما را به صورت روحی با خود درگیر كرد؛  سیلی كه با خود خانه و زندگی‌هایی را شست و آرزوهایی را آب برد.
از لحظه‌ای كه سیل به وقوع پیوست و استان‌های مختلفی چون گلستان، فارس، لرستان و بعد خوزستان را با خود درگیر كرد، گروه‌های مختلف خبری از همان لحظات اولیه به كار مشغول شده و خود را به مناطق آسیب‌دیده رساندند تا در كنار مردم و صدای گویای آنان و نماینده‌ای از جانبشان برای مطالبه‌گری از مسؤولان باشند. هر واقعه و بحرانی در روزهای اول چنانچه به درستی اطلاع‌رسانی نشده و اخبار درست آن منتقل نشود، خیلی زود جای خود را به شایعات و حواشی خواهد داد و اصل درست اطلاع‌رسانی تحت‌الشعاع آن قرار می‌گیرد.
بر این اساس در واقعه سیل اخیر علاوه بر خبرنگاران مختلفی كه از تهران به مناطق مختلف ارسال شدند، خبرنگاران استانی هم از همیشه فعال‌تر بودند و با وجود این‌كه زندگی‌های خودشان و اطرافیانشان هم با خطر سیل مواجه شده بود، كوشیدند در كنار خانواده‌ای بزرگ‌تر یعنی هموطنانشان باشند و از دردهایشان بگویند. راویان صادقی كه با توجه به نزدیكی‌شان به محیط، هم‌زبانی‌شان و آشنایی با منطقه، بهترین انعكاس‌دهندگان درد و رنج هموطنان بودند و همچنین یك‌تنه می‌كوشیدند تا اخبار نادرست فضای مجازی و رسانه‌های غیرداخلی را خنثی كنند.
جام‌جم در گزارش زیر سراغ تعدادی از این خبرنگاران استانی خبرگزاری
صدا و سیما در استان‌هایی چون لرستان و خوزستان رفته و از تجربیاتشان در خصوص خبرنگاری بحران و حضور در مناطق سیل‌زده و آسیب‌دیده جویا شده است كه در ادامه می‌خوانید.
ادامه در صفحه 7