روش‌های مراقبت از مغز

روش‌های مراقبت از مغز

با افزایش سن علاوه بر تغییرات كوچك در توانایی‌های ذهنی مانند قدرت حافظه یا مشكلات جدی‌تری همچون ابتلا به بیماری آلزایمر، كاهش شناختی و ادراكی نیز می‌تواند ‌بر كیفیت زندگی فرد تاثیر بگذارد.
به گزارش ایسنا، اگر چه برخی از انواع زوال عقل (دمانس) مانند بیماری آلزایمر به صورت تصاعدی پیشرفت كرده و هنوز درمانی ندارند، اما برخی از روش‌های حمایتی وجود دارند كه با افزایش سن می‌توانند ذهن فرد را آگاه و هوشیار نگه دارند.
با همه اینها افراد می‌تواند با انجام برخی تمرینات خود را هوشیار نگه دارند.
ورزش كنید :  ورزش كردن نه‌تنها بدن شما را از لحاظ فیزیكی متناسب و سالم نگه می‌دارد، بلكه به همان اندازه برای ذهن شما نیز سودمند است. هفته‌ای ۱۵۰ دقیقه را به انجام ورزش‌های هوازی شدید از هر نوع و روشی كه دوست دارید، اختصاص دهید.
مغز خود را به چالش بكشید: راه‌های زیادی برای به چالش كشیدن مغز وجود دارد. شركت در فعالیت‌های اجتماعی، یادگیری یك زبان جدید، انجام بازی اسكربل (نوعی بازی كلمه‌سازی) در گوشی یا تلاش برای پختن غذایی جدید می‌توانند روش‌های مناسبی باشند.
تغذیه مناسب :رژیم غذایی خود را با انواع توت‌های سرشار از آنتی‌اكسیدان، سبزیجات برگ‌دار، ماهی و غلات كامل غنی سازید و چربی‌های اشباع و ترانس را حذف كرده یا كاهش دهید.

چكاپ مغز :
كمپین‌های زیادی با هدف آگاه كردن و توانمندسازی افراد در مورد سلامت مغزی‌شان راه‌اندازی شده است. می‌توانید این كمپین‌ها را در شبكه‌های مجازی دنبال كرده و تست‌های سلامت مغز را انجام دهید.