راز ماندگاری «پایتخت»

راز ماندگاری «پایتخت»


 از نظر من بزرگ‌ترین مشكل در بخش سریال‌سازی كه بسیار مهم هم می‌نماید، فیلمنامه است. سریال‌های تلویزیونی خوب هم داریم ولی باید روی فیلمنامه‌هایمان بیشتر كار كنیم.
آن سریال‌هایی كه فیلمنامه محكم، خوب و دقیق داشتند مانند «پایتخت»، توانستند ماندگار باشند و مخاطب بسیار جذب كنند. این را باید دانست كه اگر برای یك فیلمنامه خوب، پول خوب پرداخت شود، مسلما قسمت اعظمی از كار انجام شده، زیرا فیلمنامه خوب پایه و اساس یك سریال خوب است و مردم سریال‌های با متن خوب را حتما دوست خواهند داشت.
ما بسیار قصه داریم كه می‌توان از آنها برای نگارش متن استفاده كرد و فقط باید از این قصه‌ها استفاده كنیم. قصه‌ها باید با زندگی مردم آمیخته باشد، یعنی واقعی به نظر بیایند، نه این‌كه مصنوعی باشد. وقتی قصه واقعی نباشد و از درك مردم دور باشد هرگز سریال، موفق نخواهد بود.
صدمه دیگری كه یك فیلم یا سریال می‌بیند، استفاده از بازیگران نابلد است. اگر از بازیگران توانا استفاده نشود، هرگز یك سریال یا فیلم نمی‌تواند موفق باشد.
به جرات می‌توانم بگویم افرادی هستند كه برای بازیگری حاضرند پول هم بدهند بدون این‌كه هیچ تجربه و تخصصی دراین زمینه داشته باشند و این موجب صدمه زدن به این حوزه بسیار مهم می‌شود. باید متن‌های قوی را با بازیگران درجه یك ماندگار كرد و این كاری است كه رسانه ملی در آن تجربه دارد و فقط باید از این تجربه استفاده كند.