چالش هواداران چلسی و آرسنال برای فینال باكو

چالش هواداران چلسی و آرسنال برای فینال باكو

بعد از آن‌كه فینال لیگ قهرمانان اروپا تمام انگلیسی شد و از بین لیورپول و تاتنهام یكی به قهرمانی این فصل UCL می‌رسد، فینال لیگ اروپا نیز رنگ و بوی كاملا انگلیسی دارد. آرسنال كه در بازی رفت در خانه توانسته بود والنسیا را با نتیجه 3 بر یك شكست دهد، در بازی برگشت با نتیجه 4 بر 2 پیروز شد و به فینال رفت. در دیگر بازی این مرحله هم چلسی توانست در ضربات پنالتی، اینتراخت فرانكفورت را شكست داده تا پای دیگر فینال روز 8 خرداد در ورزشگاه المپیك شهر باكو باشد.
در حالی كه فقط چند ساعت از این دو بازی گذشته بود، روزنامه دیلی میل در گزارشی به بررسی چالش‌هایی پرداخت كه هواداران این دو تیم لندنی برای رفتن به باكو پیش رو دارند. در حالی كه ورزشگاه‌های این دو تیم در شهر لندن حدود 12 كیلومتر با هم فاصله دارند، طرفداران چلسی و آرسنال برای رساندن خود به باكو باید حدود 4500 كیلومتر را طی كنند. این به‌آن معناست كه اگر هواداران می‌خواستند به ریاض یا بغداد بروند، مسافت كمتری را طی می‌كردند. از سوی دیگر، با توجه به این‌كه هنوز در هفته منتهی به روز فینال پرواز مستقیمی از لندن به باكو وجود ندارد، هواداران باید برای تغییر مسیر خود در استانبول یا كی‌یف توقف داشته باشند.
یكی دیگر از مشكلات، هزینه بالای بلیت است. بنا بر این گزارش، هر هوادار برای رساندن خود به ورزشگاه المپیك باكو باید 970 پوند هزینه كند. بعد از پشت سر گذاشتن این چالش‌ها، مشكل بعدی تعداد صندلی‌های محدودی است كه در اختیار هواداران این دو تیم قرار گرفته است. در حالی این ورزشگاه حدود 70 هزار نفر گنجایش دارد، اما برای هواداران رسمی آرسنال و چلسی فقط 12 هزار بلیت در نظر گرفته شده و به صورت مساوی بین دو باشگاه تقسیم می‌شود.