بحث شیرین ازدواج با «كام شیرین»

بحث شیرین ازدواج با «كام شیرین»

برنامه «كام شیرین» در فصل پنجم ازدواج آگاهانه و به هنگام و پویش سازش را دنبال می‌كند.
به گزارش جام‌جم، برنامه تركیبی كام شیرین عنوان یكی از برنامه‌های پرمخاطب شبكه دو است كه با محوریت پرداختن به مسائل مختلف ازدواج از اردیبهشت ۹۵ روی آنتن رفته است. در این برنامه با محور اصلی والدگری و تحكیم خانواده روابط بین فردی و ترویج ازدواج مورد بررسی قرار می‌گیرد. فصل پنجم این برنامه با محوریت ترویج ازدواج، والدگری، تحكیم خانواده، روابط بین فردی، آموزش مهارت‌های مورد نیاز زندگی خوب و مفاهیم مهم تربیتی از 14 اردیبهشت 98 روی آنتن شبكه دو رفته است.
مرتضی یعقوبی، تهیه‌كننده و كارگردان كام شیرین با بیان این‌كه 4 فصل از تولید این برنامه می‌گذرد و فصل پنجم از 14 اردیبهشت روی آنتن شبكه رفته، ادامه داد: برنامه كام شیرین از اردیبهشت 95 روی آنتن رفت و در این سه سال با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده. 200 برنامه روی آنتن داشتیم و این برنامه‌ها در حوزه سبك زندگی و خصوصا درباره مباحثی مانند ازدواج، روابط بین فردی، تحكیم خانواده و والدگری و آموزش‌هایی در خصوص موضوعات قبل از ازدواج، هدف از ازدواج، تفاوت ازدواج سنتی و مدرن و میزان موفقیت هر یك، اختلاف سنی در ازدواج و... مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: خدا را شاكریم كه با حجم زیادی از پیام‌ها در فضای مجازی و پیامك‌های مخاطبان خوبمان مواجه شده‌ایم كه از برنامه حمایت كرده‌اند. در فصل اول كه شامل 25 قسمت بود با موضوع تشكیل خانواده شروع كردیم كه با بازخورد حیرت انگیز بینندگان مواجه شدیم، نظرات و سوالات مخاطبان نشان دهنده این بود كه این برنامه می‌تواند مرجعی برای پاسخ به سوالات بینندگان باشد؛ با استفاده از پیام‌های مخاطبان موضوعات فصل دوم را شكل دادیم، كه در حوزه تحكیم خانواده و شامل 62 قسمت بود، با همین رویه فصل‌های 3و4 شكل گرفت و از ابتدای سال 98 پیش تولید فصل 5 را شروع كردیم و در 14 اردیبهشت مصادف با ماه مبارك رمضان برنامه با محور اصلی والدگری و تحكیم خانواده روابط بین فردی و ترویج ازدواج روی آنتن رفت و تا اول مهر در خدمت مخاطبان گرامی خواهیم بود.
یعقوبی با اشاره به این‌كه از اولین فصل كام شیرین ترویج ازدواج از موارد محوری این برنامه بوده تصریح كرد: ترویج ازدواج جزو اصلی‌ترین آیتم‌های این برنامه است و ما از اولین فصل این برنامه بحث ازدواج را با شعار «ازدواج آگاهانه و به هنگام» مطرح كرده ایم، ازدواج را امری تخصصی دیده ایم، اگر قرار است انتخابی را برای ازدواج انجام دهیم با معیارهای روان‌شناسی و جامعه شناسی مورد بررسی قرار داده ایم.
كارگردان كام شیرین در آخر توجه به فضای مجازی و سواد رسانه‌ای را از دیگر ماموریت‌های این برنامه دانست.