قتل به خاطر نگاه چپ به دختر همسایه

قتل به خاطر نگاه چپ به دختر همسایه


 مرد جوان كه به خاطر نگاه چپ به همسایه در درگیری با پسر مورد علاقه او، مرتكب قتل شده بود در حالی به‌زودی پای میز محاكمه قرار می‌گیرد كه اولیای دم برای او حكم قصاص خواسته‌اند.
به گزارش خبرنگار جام‌جم، بیست و چهارم فروردین سال‌۹۷ به كلانتری خزانه خبر رسید دو مرد جوان در درگیری خیابانی در كوچه روحی در فلكه چهارم خزانه به‌شدت زخمی شده‌اند. پلیس به خیابان مورد نظر رفت و دو پسر جوان به بیمارستان منتقل شدند، اما حسن ۲۲ ساله ساعتی بعد به خاطر بریدگی شریان اصلی سفیدرانش تسلیم مرگ شد و دوست وی به نام عرفان كه از ناحیه سر و صورت زخمی شده بود تحت درمان قرار گرفت .
در بررسی‌ها روشن شد حسن برای رساندن دختر مورد علاقه‌اش سحر، مقابل خانه پدری او به محله خزانه رفته بود كه قربانی خشم مرد همسایه به نام امیر شد.
پلیس در نخستین گام از تحقیقات به بازجویی از سحر پرداخت. وی گفت: آن روز به دیدن حسن رفته بودم. بعد از گردش سوار موتور او شدم تا او و دوستش عرفان مرا به خانه پدری‌ام برسانند. آنها مقابل در مرا پیاده كردند و من به سمت خانه پدرم می‌رفتم كه مرد همسایه‌مان به نام امیر بیرون آمد و به من متلك انداخت. حسن كه متوجه ماجرا شده بود، فریاد كشید و این شروع درگیری بود. مرد همسایه دقایقی بعد به داخل خانه رفت و این بار با قمه برگشت و حسن و عرفان را زخمی كرد و گریخت .
با اطلاعاتی كه دختر جوان به پلیس داد ردیابی امیر آغاز شد، اما وی به محل نامعلومی گریخته بود. یك ماه از این ماجرا گذشته بود كه یكم اردیبهشت امیر همراه پدرش به پلیس آگاهی رفت و خودش را تسلیم پلیس كرد.
وی گفت: آن شب برای بیرون گذاشتن آشغال‌ها از خانه بیرون رفتم و برای اولین بار با حسن كه سوار موتور بود روبه‌رو شدم. او بی‌دلیل بر سرم فریاد زد و گفت چرا به دختر مورد علاقه‌اش نگاه چپ می‌كنم. به او گفتم اشتباه می‌كند، اما گوشش بدهكار نبود. حسن از موتور پیاده شد و به سمتم حمله كرد. من در خانه را بستم اما او با لگد به در خانه‌مان می‌كوبید و فحاشی می‌كرد. از زیرزمین یك چاقو برداشتم تا او را بترسانم و ساكت كنم، اما در درگیری یك ضربه به پای او خورد. من یك ضربه هم به صورت عرفان زدم.
با اعتراف‌های امیر وی به بازسازی صحنه جرم پرداخت و قرار است به‌زودی در شعبه دهم دادگاه كیفری یك استان تهران از خود دفاع كند. این در حالی است كه اولیای دم برای وی حكم قصاص خواسته‌اند. عرفان هم كه از ناحیه بینی و لب و چانه زخمی شده بود نیز درخواست دیه را مطرح كرده است.